Klacht: Onterecht herinneringkosten in rekening gebracht

op 20 december 2017 over Afterpay in de categorie Betalingsdiensten

Nooit heb ik een betaallink of herinnering in mijn inbox van Hotmail ontvangen, omdat alle emails van Afterpay in mijn spambox terecht kwamen van Hotmail (standaardinstellingen). Nu krijg ik een eerste brief per post wat meteen een laatste herinnering is met in totaal EUR 9,50 + EUR 12,50 aan herinneringskosten. Ik heb meteen het bedrag van de bestelling bij WE aan Afterpay betaald, maar niet de herinneringskosten. Afterpay wil alleen de kosten van EUR 12,50 laten vervallen, maar niet de EUR 9,50. Ik ben het hier niet mee eens. Ten eerste vind ik de herinneringskosten erg hoog voor het verzenden van emails en ten tweede de emails hebben mij nooit bereikt. Ik ben mij niet bewust geweest van mijn verzuim. Uit coulance wil ik de helft van EUR 9,50 betalen, maar daar gaat Afterpay niet mee akkoord. Wat ontzettend star! Op Internet lees ik dat dit een veelvuldig voorkomende klacht is bij Afterpay. Ik zou niemand aanraden zaken met Afterpay te doen.

De herinneringskosten laten vervallen.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Afterpay over deze klacht.

Bericht van Afterpay

4 maanden geleden - Beste Julia Molendijk, Wij zijn je al tegemoet gekomen om de 2e administratiekosten te corrigeren. Helaas hebben wij ook geen invloed op je SPAM filter. De administratiekosten worden in rekening gebracht conform de betalingsvoorwaarden van "AfterPay(AfterPay voorwaarden)":https://www.afterpay.nl/nl/algemeen/betalen-met-afterpay/betalingsvoorwaarden Tijdens het plaatsen van de bestelling, ben je akkoord gegaan met deze voorwaarden. Zoals eerder is aangegeven kunnen wij niet meer voor je betekenen. Met vriendelijke groet, Marcella

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Afterpay in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht JMTR

4 maanden geleden - Beste Marcella, Waarom komen berichten van andere internetbedrijven dan wel allemaal aan? Eur 9,50 voor het versturen van emails die mij nooit bereikt hebben? Ik lees op Internet heel veel mensen die dezelfde klacht hebben als ik. Ik raad mensen aan nooit in zee te gaan met Afterpay. Dit is oplichterij, mensen doelbewust geld afhandig maken op een slinkse manier. Dan kun je eur 12,50 laten vervallen, dat is makkelijk, iets laten vervallen eat toch al onterecht in rekening is gebracht. De oplossing is voor mij niet voldoende. Ik zal juridisch advies inwinnen en een melding maken bij Kassa.

Alle klachten die gemeld zijn door JMTR