Klacht: ONTERECHT FACTUUR+ BESCHADIGD PAKKET

op 13 oktober 2016 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Eind juli heeft een vriend van mij als verjaardagscadeau een pakket via DHL verzonden. Na enige vertraging heb ik het pakket ontvangen en bleek dat de inhoud met opzet in stukken was gebroken. Dit is aan zowel door mij ”ontvanger” als door mijn vriend ”verzender’ aan DHL gemeld.
Enige tijd later heb ik een factuur ontvangen van €41,35 zonder enig uitleg waarom en waarvan ik deze factuur moet betalen. paar dagen later ontvang ik een brief ”ingebrekestelling’ over de ontvangen factuur en werd ik verzocht het bedrag binnen 8 dagen te betalen. Wat opvallend is, is dat de brieven erg laat bezorgd worden. ongeveer 4 dagen na dagtekening!

Ik heb aantal keer DHL nr gebeld die op de brief vermeld stond. Bij iedere poging werk ik 5 minuten in wacht gezet! Ik heb besloten via email contact op te nemen. In mijn email heb ik bezwaar gemaakt voor betaling. Helaas geen reactie mogen ontvangen.
Kort daarop heb ik een brief ontvangen via het incasso bureau. Ik heb contact opgenomen met het incasso bureau. Zij hebben mij verzocht om de verzonden email aan DHL door te sturen naar het incassobureau, dit heb ik gedaan.Het Incassobureau heeft gereageerd dat de kosten betrekking heeft op BTW en invoerrechten en dat dit onder douanewetgeving.

Het pakket wat ik ontvangen heb was zwaar beschadigd. Ik moet betalen voor iets wat ik zelf niet besteld heb en DHL heeft niet aangegeven dat bij het ontvangen van een pakket iets in rekening gebracht zou worden. Bovendien werd op de factuur die door DHL verzonden was geen uitleg gegeven waarom ik een bepaald bedrag moest betalen? Gaat het geld naar DHL of de douane? Ik heb mijn twijfels!!!!!

IK ADVIERSEER IEDEREEN OM NOOIT IETS VIA DHL TE VERZENDEN!

Schandalig!!!!

Wanneer de betaling opgeheven wordt. En dat mijn vriend zijn vergoeding ontvangt van het gebroken pakket!

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 13 oktober 2016 om 14:06 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw uitgebreide bericht. Hiervoor kunt u het beste contact opnemen met 088-055-2000, hier zouden ze u hier wellicht meer over moeten kunnen vertellen. Op dit moment verstuurd u namelijk een bericht naar DHL Parcel.

Thijs DHL Parcel Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Aya.Sawad