Klacht: Onterecht berekende incassokosten dossier 24584755

op 13 september 2017 over GGN Mastering Credit in de categorie Incassobureaus

Op 21 augustus 2017 kreeg ik bericht van GGN dat ik een bedrag van 93,71 euro moest betalen voor een premievordering van Zilveren Kruis. Over deze vordering heb ik na elk bericht van de verzekering contact opgenomen met het om aan te tonen dat ik wel alles had voldaan en heb hier ook bewijzen voor toegezonden. Toch heeft Zilveren kruis het doorgestuurd naar GGN. GGN sommeerde mij tot betaling van de 93,71 binnen 14 dagen anders zou er ook nog 40euro incassokosten worden berekend. Naar aanleiding van dit bericht heb ik bezwaar ingediend bij GGN en bewijsstukken verzonden nadat ik een telefoongesprek met één van de medewerkers van GGN had gevoerd. Tijdens dit gesprek heb ik expliciet gevraagd wat er gebeurt met mijn dossier wanneer ik bezwaar indien en of hier dan ook extra kosten voor worden gerekend, bij het in behandeling nemen van mijn bezwaar. De medewerker heeft hierbij aangegeven dat het dossier tot die tijd zou worden stopgezet. Vandaag 13 september 2017 krijg ik bericht van GGN, dat mijn bezwaar is afgewezen. Geen idee waarom maar zilveren kruis zegt mijn premie met zorgkosten te hebben verrekend en daarom heb ik nu een openstaande premie. Ik blijf het een vaag verhaal vinden, daar ik ook betalingsbewijzen heb toegezonden van de betaling van de zorgkosten. Hoe dan ook tot mijn grote verbazing, moet ik na afwijzing van mijn bezwaar niet alleen de 93,71euro betalen, maar ook 40euro incassokosten. De medewerker zei dat het dossier werd stopgezet totdat mijn bezwaar is behandeld. Betekent stopzetten niet dat die 14 dagen betaling ook niet gelden tot het bezwaar is behandeld? Of wat betekent stopzetten dan? De medewerker die ik vanmiddag (13-09) aan de lijn had vroeg mij nadat ik deze vraag had gesteld of het wat uit had gemaakt. En of ik wel betaald had als ik had geweten dat ik 40euro extra moest betalen. Ik heb tegen haar gezegd, dat ik dan een optie had gehad en het wel terug zou krijgen van hun op het moment dat mijn bezwaar niet was afgewezen. Het werd stil. Even later vroeg zei of zij mij nog verder kon helpen, want zij kon niets meer aan deze kosten doen.

Ik ben ontzettend ontevreden over de wijze van informatie verstrekking. Blijkbaar ben ik dus onjuist geïnformeerd door één van jullie medewerkers of ik heb het begrip ‘on hold’ zetten van een dossier verkeerd begrepen. Ook kan de wijze waarop ik vanmiddag ben bejegend niet waarderen. Het gaat misschien dan maar om 40euro, maar ik vind dit echt te belachelijk voor woorden dat ik nu de incassokosten moet betalen terwijl ik het nadrukkelijk heb gevraagd!!!!
Hoewel ik het nog steeds niet eens ben met de 93,71-bezwaar heb ingediend en deze is afgewezen. Weet ik ook niet meer wat ik kan doen om dan wel te bewijzen dat ik heb betaald na het inzenden van bewijzen. Word daar gewoon moe van. Conclusie ik zal wel moeten betalen, dat is dan niet anders. Maar de doorberekende incassokosten vind ik absurd en neigt naar oplichting in mijn ogen of verkeerd voorgelichte medewerkers!!

Wanneer de incassokosten van 40euro niet aan mij worden doorberekend, daar GGN zelf heeft aangegeven het dossier stop te zetten tot het bezwaar was behandeld.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar GGN Mastering Credit over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door GGN Mastering Credit in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat GGN Mastering Credit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

GGN Mastering Credit

Heeft op 25 september 2017 om 15:57 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,
Wij hebben u vandaag per post een inhoudelijke reactie toegestuurd. In verband met de Wet Bescherming Persoonsgegevens plaatsen wij geen inhoudelijke reactie op deze website. Mocht u nog vragen hebben, dan vernemen wij dit graag. U kunt uw vragen stellen via het contactformulier: http://contact.ggn.nl/.
GGN mastering credit

Heeft op 02 oktober 2017 om 17:04 geantwoord

Ik vind dat ggn zich er nogal makkelijk vanaf maakt. Het toppunt is dat ze nu nog eens extra rente hebben gerekend gedurende de behandeltijd. Ik kan er verder ook niets aan doen behalve betalen van het gehele bedrag. Verder nemen zij voor lief dat de medewerkstertoch echt nadrukkelijk heeft gezegd dat het dossier on hold werd gezet. Kortom absoluut niet tevreden over de gang van zaken.

Alle klachten die gemeld zijn door Dahlia noir Givenchy