Klacht: Onterecht aangeven van “Niet-thuis”

op 06 oktober 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb 29 september 2017 een vijftal boeken besteld bij bol.com, die allemaal de volgende dag (30 september 2017) geleverd moesten worden door PostNL. In de ochtend stond vermeld dat ik de boeken zou krijgen rond 10:30-13:30. Na uren gewacht te hebben (aangezien ik nog wel andere zaken moest verrichten) is de bode niet langs geweest. Om 17:52 krijg ik een bericht via de PostNL-app dat de bode zojuist is langs geweest en dat er niemand thuis bleek te zijn. Ten eerste heb ik niks vernomen van de deurbel terwijl ik werkelijk op 4 meter afstand van de deur verwijderd ben en ten tweede, tot mijn grote verbazing, tref ik helemaal niks aan bij de deur, terwijl volgens jullie beleid ik een niet-thuis-formulier hoor te ontvangen. Helaas is dit niet de eerste keer dat dit bij mij voorkomt maar nu al weer voor de derde keer. Ik houd niet zoveel van klachten indienen maar ik vind dat dit onderhand wel opgelost moet worden. Ik heb enige empathie voor de bode, aangezien het weer tegenviel op de dag van de geplande bezorging, maar om heel eerlijk te zijn; het is jullie taak om de pakketten en brieven te bezorgen op de beloofde tijd/data. De track&trace code: https://jouw.postnl.nl/#!/track-en-trace/3SBOLD24083781/NL/1448TN

Ik begin me daarom ook af te vragen hoe makkelijk het is voor een bezorger om in te vullen dat iemand niet thuis is en vervolgens het pakketje niet te leveren.

Gewenste Oplossing:

Ik hoop dat er actie ondernomen wordt en de desbetreffende bezorger aan te spreken voor zijn gedrag (en mogelijke consequenties voor deze bezorger).

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 06 oktober 2017 om 12:46 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Nguyen,

Uit uw bericht begrijp ik dat u ontevreden bent over de bezorging van uw pakket, omdat het pakket niet bij u was bezorgd, terwijl u thuis was. Ook is er geen niet-thuisbericht achtergelaten. Mijn excuses hiervoor.

Ik zie dat u vanwege het uitblijven van mijn reactie in de tussentijd contact hebt gehad met de telefonische klantenservice om een klacht in te dienen. Ik zie dat een leidinggevende heeft geconcludeerd dat de bezorger niet goed heeft gehandeld en er zijn passende maatregelen genomen. U mag er dan ook vanuit gaan dat dit niet weer gebeurt.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Met vriendelijke groet,
PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door DannyNguyen