Klacht: Onterecht A2 codering in het BKR!

op 01 september 2016 over Vesting Finance in de categorie Incassobureaus

Ik ben bezig met het oversluiten van mijn huidige hypotheek. Bij de hypotheek aanvraag kwam naar voren dat ik een A2 codering heb. Dit was mij totaal niet bekend. Ik heb mijn BKR opgevraagd en daar zag ik dat het om een A2 codering ging van vestingfinance. Ik heb meteen contact opgenomen met hun en er werd mij verteld dat ik een openstaand saldo bij Neckermann had. Ik heb in nooit wat besteld bij Neckermann! De BKR notering en A2 codering is per 01-01-2009
erin gezet. Ik woonde op dat moment al 1 jaar niet meer op dat adres. Ik heb zelfs in 2010 nog mijn huis kunnen aankopen wat eigenlijk niet mogelijk is met een A2 codering!! Ik en mijn financieel adviseur hebben een aantal malen contact gehad met vesting finance maar dit heeft niet tot een oplossing geleid.

Als de A codering en A2 codering uit mijn BKR worden gehaald.!

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vesting Finance

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Vesting Finance in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Ralph1984

4 maanden geleden - Dit was het antwoord van vesting finance: Geachte heer Stalmans, Via de website Klacht.nl hebben wij kennis genomen van uw klacht. In uw klacht geeft u aan niets te hebben besteld bij Neckermann.com. U ondervindt hinder van de BKR registratie die is geplaatst als gevolg van de bestellingen. U wilt dat wij de coderingen A en 2 bij de registratie verwijderen. Wij kunnen begrijpen dat het vervelend is hinder te ondervinden bij het afsluiten van een financiering door een registratie bij het BKR. Onze opdrachtgever is op grond van de Wet Financieel Toezicht echter verplicht geweest aan het stelsel van kredietregistratie bij het BKR deel te nemen alsmede om (achterstand)meldingen te doen en kan aansprakelijk worden gehouden indien zij zonder goede grond een dergelijke melding zou verwijderen. Het door u aangevoerde argument is niet dusdanig dat er voor u een uitzondering zou moeten worden gemaakt op het systeem van de verplichte registratie. Derhalve kunnen de meldingen A en 2 helaas niet ongedaan gemaakt worden. De 3 codering mag enkel worden verwijderd wanneer het saldo daadwerkelijk is afbetaald. Gezien voorgaande kunnen wij u helaas niet tegemoetkomen in de door u gewenste oplossing. De bijzonderheidcoderingen zijn geplaatst in 2009, ten tijde dat de achterstand is ontstaan en de vordering opeisbaar is gesteld. Dat u in 2010 een financiering heeft kunnen afsluiten is mogelijk. Het is namelijk afhankelijk van de kredietverstrekker of de bijzonderheidcoderingen een probleem vormen bij het aanvragen van een financiering. Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Vesting finance Waarop ik heb geantwoord: Beste, Dat was niet de enige reden, we hebben het verhaal zo kort mogelijk gehouden vandaar ook het dossier nummer erbij. Er zijn diverse bewijsstukken aangeleverd waaronder een bewijs van uitschrijven van de woningbouw de bkr papieren met tegenstrijdige datums en notitie met proces verbaal van de politie etc. ik ben ook verhuisd van de gemeente Venlo naar Heerlen heb hier ook bewijsstukken van van de gemeente. Ook kunnen jullie mij niet vertellen om waar voor een product het gaat, wat de afsluitdatum was en het bijbehorend rekening nummer. Mijn mailadressen en telefoon nummers zijn hetzelfde als van die tijd, jullie of Neckermann hebben mij hier nooit op gecontacteerd beetje raar dan of niet als ik iets bij Neckermann besteld heb? Jullie zijn oplichters en fraudeurs! Jullie moeten met bewijs komen van schuld.. Het is absurd dat ik mijn onschuld moet bewijzen! ik ben er nu wel klaar mee en ga verdere juridische stappen ondernemen. Met onvriendelijke groet, R.Stalmans

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vesting Finance een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vesting Finance

Heeft op 13 september 2016 om 14:19 geantwoord

Heeft op 16 september 2016 om 18:28 geantwoord

De klacht is helemaal niet opgelost!!
Ik ga zondag het proces verbaal definitief doorduwen op advies van de agent is het eerst op een andere manier geprobeerd maar dit heeft geen resultaat gehad.
Vesting finance wil mij nu pas weer verder helpen als ze een aangifte hebben zodat ze een fraude onderzoek kunnen starten.
Als deze zondag in mijn bezit is zal ik hun dit meteen toesturen, dus maar WEER afwachten op een reactie.
Vesting finance moet pas een oplossing plaatsen op klacht.nl als ze ook echt iets opgelost hebben!
Dus klacht.nl graag deze klacht weer open zetten want er is helemaal geen oplossing geboden.

M.v.g R.Stalmans

Reactie van de melder van de klacht Ralph1984

4 maanden geleden - Vandaag de aangifte doorgestuurd naar vesting finance met deze reactie: Hallo, Bij deze stuur ik u de aangifte en als extra een bewijs van uitschrijven van de gemeente. Ik hoop dat hier nu iets mee gedaan wordt en dat de bewijzen eindelijk eens serieus genomen worden. ook hoop ik dat jullie begrijpen dat ik niet zo ver zou gaan voor een bedrag van 306€. Ik hoop zo spoedig mogelijk een reactie van jullie te ontvangen. R.Stalmans Nu maar weer afwachten op reactie van vesting finance.

Alle klachten die gemeld zijn door Ralph1984