Klacht: Onredelijke tegemoetkoming Corona-voucher

Datum: 14 mei 2020

Onderwerp: Onredelijke tegemoetkoming Corona-voucher
Boekingsnummer: 3556686

Geachte heer of mevrouw,

Op 9 februari jl. heb ik met u een overeenkomst gesloten voor een verblijf bij Het Meerdal. Vanwege de coronacrisis kunt u onze overeenkomst niet nakomen. En daarom hebt u mij een voucher aangeboden ter compensatie.

Op 28 april heb ik onderstaande tekst via uw online klachtenformulier gemaild. Hierop ontving ik een standaard mail (automatische reply) van u retour onder kenmerk: Subject: Uw klacht [[W-7753-75735]]. Deze onpersoonlijke reactie is alles behalve klant- en service gericht.

Mijn mail via uw online klachtenformulier
Allereerst is dit geen klacht maar een verzoek om begrip voor onze situatie. Ik heb als cadeau van 4 tm 8 mei Het Meerdal geboekt voor mij, mijn vriend (niet samenwonend) en zijn 2 kinderen. Dit zou onze eerste vakantie samen zijn. De keuze voor het park was snel gemaakt omdat Het Meerdal veel vertier en faciliteiten biedt voor kinderen. Nu heb ik via mail het bericht ontvangen dat ik een Voucher ontvang en dat deze een jaar geldig is ingaande op 4 mei 2020.

Helaas kan ik deze voucher niet binnen het jaar inzetten door opnieuw te boeken. De moeder van de kinderen is voornemens om tijdens de meivakantie 2021 een 10 daagse vliegreis te boeken voor haar en de kinderen voor een familiebezoek. Tijdens de zomer- en kerstvakanties lukt het mij helaas niet vrij te krijgen van mijn werk. Deze boeking was de enige mogelijkheid om dit jaar met mijn partner en zijn kinderen samen vakantie te vieren. De coronacrisis raakt ons allemaal en ik heb alle begrip voor het verstrekken van de voucher maar zoals u leest compenseert een voucher de misgelopen vakantie niet, en heeft deze voor mij geen waarde. Ik wil u dan ook vragen deze in geld uit te keren.

Wat is het probleem?
Zoals u bovenstaand kunt lezen zijn wij niet in de gelegenheid de Voucher in te zetten. Deze heeft voor mij geen waarde.

Waar heb ik recht op en wat verwacht ik van u?
Zoals wettelijk bepaald en volgens de richtlijnen van de ACM weiger ik uw voucher. Ik eis ik mijn geld ad 425.18 binnen uiterlijk 2 weken terug, gerekend vanaf 14 mei 2020. U kunt het geld storten op (zie mail via uw online klachtenformulier: W-6731-86114) voor bankgegevens gegevens etc.) D.C.R. Berndsen. Verdere discussie hierover is uitgesloten.

Biedt u geen oplossing?
Als u mijn geld niet terugstort, dan meld ik dit bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM. En mogelijk leg ik mijn klacht voor aan De Geschillencommissie. Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.

Ik ontvang graag binnen 1 week uw persoonlijke reactie per e-mail.

Diana Berndsen

cc: https:www.centerparcs.nlnl-nlcontact_ms
(online klachtenformulier)
https:www.klacht.nlcenter-parcs
Klachtnummer ontvangen 14 mei 2020: W-6731-86114)

Waar heb ik recht op en wat verwacht ik van u?
Zoals wettelijk bepaald en volgens de richtlijnen van de ACM weiger ik uw voucher. Ik eis ik mijn geld ad 425.18 binnen uiterlijk 2 weken terug, gerekend vanaf 14 mei 2020. U kunt het geld storten op (zie mijn mail via uw online klachtenformulier onder kenmerk: W-6731-86114 voor bankgegevens gegevens etc.) D.C.R. Berndsen. Verdere discussie hierover is uitgesloten.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Center Parcs

Reactie van de melder van de klacht Roelina68

4 maanden geleden - Update: U houdt het niet voor mogelijk... ook op mijn 2e klacht die ik online via het klachtenformulier heb ingediend bij Centerparcs ontving ik via mail exact dezelfde reactie terug, met precies dezelfde tekst. Dit zijn automatisch gegenereerde reply's. Ik (en u) word(en) door Centerparcs totaal niet serieus genomen. Mocht u door Centerparcs net zo benadeeld worden dan hoor ik dat graag. Ik ben voornemens dit gedrag van Centerparcs breed in de media uit te zetten. Reacties zijn welkom!

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Center Parcs nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Roelina68