Klacht: Onredelijke oplossing

op 08 juni 2016 over Segoria in de categorie Incassobureaus

Ik heb vlak na een verhuizing een bestelling gedaan bij een webshop en betaald via Klarna. Ik heb een eerste herinnering van de factuur via de email ontvangen en tevens waren de adresgegevens nog van mijn vorige woning. Doordat ik de bestelling in de winkel heb opgehaald, was mij dit niet bekend daar ik geen adres hoefde te vermelden. Ondanks gedoe rondom mijn verhuizing waardoor dit er tussendoor is geschoten: mijn fout!
De nieuwe bewoners uit mijn oude huis hebben mij helaas niet laten weten post van mij te hebben ontvangen. Nadat ik echter 2 maanden later via de SMS op de hoogte werd gebracht door Segoria van de nog openstaande betaling heb ik binnen 10 minuten het bedrag overgeboekt. Ik kreeg echter een dag later de melding dat er nog 40 euro incassokosten open staan.
Ik heb daarom contact opgenomen met de “klantenservice”. Deze zijn echter onverbiddelijk en eisen aan het begin van het gesprek al de 40 euro incassokosten.
Ik heb uitgelegd wat de situatie was en dat het niet mijn bedoeling is geweest deze betaling niet te voldoen of te laten liggen. Het is puur overmacht geweest doordat hun communicatie mij niet heeft bereikt. Tussen de bestelling en dit incassotraject heeft slechts 1 emailbericht plaatsgevonden. Een simpel smsje of email eerder in het traject had deze hele klacht en traject bespaard.

Ik heb in het telefoongesprek voorgesteld om de eerdere aanmaningskosten van 13.50 euro te voldoen. Ik begrijp dat ik de factuur op tijd had moeten betalen en dat ik onbewust mijn adres niet had gewijzigd.
Echter, de 40 euro incassokosten zijn mijn inziens onredelijk, daar ik direct heb gereageerd op het eerste bericht dat mij wel heeft bereikt (SMS). Ik verzoek dan ook Segoria de incassokosten te verlagen van 40 naar 13,50 euro, die eerder werden vernoemd in de eerste herinnering.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Segoria

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Segoria in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Segoria een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Segoria

Heeft op 09 juni 2016 om 15:44 geantwoord

Geachte heer Allersma,

Bedankt voor uw bericht.

Naar aanleiding hiervan hebben wij u een e-mail gestuurd met een inhoudelijke reactie.

Voor verdere vragen kunt u altijd reageren op onze e-mail of telefonisch met ons contact opnemen.

Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 08:00 uur en 17:00 uur op 020-8082854.

Segoria

Heeft op 09 juni 2016 om 16:41 geantwoord

Helaas kan ik in deze situatie niets anders dan niet akkoord gaan, daar er ook geen oplossing is aangeboden. Ik heb richting Segoria nogmaals mijn standpunt uiteengezet. Ik wacht nu op een inhoudelijke reactie.

Bericht van Segoria

1 jaar geleden - Geachte heer Allersma, Bedankt voor uw nieuwe bericht. Wij hebben een reactie op uw e-mail naar u verzonden. Voor verdere vragen kunt u ons altijd per e-mail of telefonisch bereiken. Met vriendelijke groet, Segoria

Alle klachten die gemeld zijn door T Allersma