Klacht: onredelijke goederen kosten

op 18 september 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb een led lamp via “wish.com” besteld.
Product prijs: 24 euro, verzendkosten 11 euro.

DHL berekent voor deze lamp 107 euro (!!) aan waarde.
Als verweer melden ze dat de afzender geen verzendkosten heeft genoteerd.
Vreemd dat dit voor DHL een probleem is. Ze hebben de verzendkosten toch in ontvangst genomen? (er is nl. voor het verzenden door de afzender aan DHL betaald)

DHL neemt niet de lokale werkelijke verzendkosten, maar reken het maximale tarief vanuit Nederland. (+/- 85 euro)
Dit vind ik belachelijk

DHL heeft de verzendkosten ontvangen, en kan prima met deze ontvangen verzendkosten de invoerrechten en BTW berekening maken.

Het is volledig onzin om mij als consument extreem te belasten voor iets waar DHL zelf alle gegevens van heeft.
Nu betaal ik ruim 15 euro extra, waar ik natuurlijk bezwaar tegen kan maken bij de douane, maar dit is gewoon niet nodig.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 18 september 2017 om 16:40 geantwoord

Goedemiddag heer van der Horst,

Heel erg vervelend dat u de 2 zendingen heeft ontvangen met een voor u erg hoog BTW bedrag over de gehele zending. Wij hebben niet de verzendkosten doorgekregen op het papierwerk wat is aangeboden bij de Nederlandse Douane.

Daarom is er voor deze zendingen een standaard bedrag ingevuld. U kan via mijn collega's van de financiele afdeling een verklaring van geen bezwaar opvragen via telefoonnummer: 088 100 42 42. Dit is de manier om de kosten terug te vragen.

Met vriendelijke groeten,

Stef
DHL Express

Heeft op 27 september 2017 om 12:27 geantwoord

Kijk Stef, dit is exact het probleem. Bij PostNL krijg je netjes een brief net vragen als er iets niet duidelijk is.
DHL klapt er gelijk een extreem hoog bedrag aan \"standaard verzendkosten\" tegenaan.
\"uw standaard\" is niet conform realiteit. Verre van.
Een pakketje waar ik totaal 20 euro voor betaal zal geen 90 euro verzendkosten hebben.
Dat is wel uw \"standaard\" verzendkosten lijst.
En al kan ik de BTW terug krijgen, uw kosten die u dan berekend om de BTW te kunnen berekenen, die krijg ik niet terug.
Dat terwijl een waarde onder de 22 euro niet BTW plichtig is.
(tenzij je er natuurlijk 90 euro bij op telt)

Mooi dubbel verdienen voor DHL!
Ik was nog niet op de hoogte dat DHL bijna failliet is dat deze piraten praktijken nodig zijn....

Bovendien, waarom rekend DHL BTW over de \"service kosten\" om de invoerkosten te berekenen? Fedex met 12.50 doet dit niet.
PostNL met 13 euro doet dit niet.

DHL rekend 14.50+ BTW = 17.50
5 euro per pakket extra / meer vangen dan uw collega's.
Ook die prijzen zijn niet realitisch / marktconform

Dat is extreem

Alle klachten die gemeld zijn door fhorst