Klacht: onredelijke communicatie tot privacy schending

op 13 juni 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

PostNL heeft me al veel uren gekost omdat ik een probleem heb met het ontvangen van mijn pakketten (vrij essentieel). Er is tot 2 keer toe geen briefje van dat ik niet thuis zou zijn door mijn brievenbus gedaan, hierdoor heeft het pakketje 2 weken bij het postkantoor gelegen en is daarna terug gestuurd naar China. Er is voor mij geen enkele andere manier om te weten dat mijn pakket daar ligt aangezien pakketten uit China 2 weken tot 4 maanden kunnen duren.

Ik heb meerdere malen contact gehad met PostNL en heb meerdere beloftes gekregen, hiervan zijn hebben ze geen één waar gemaakt. Ik heb nog een voorstel gestuurd met meerdere oplossingen voor dit probleem maar daar tot nu nooit op gereageerd. Hiermee valt allemaal te leven als ik maar iemand zou kunnen bereiken bij PostNL die weet wat er gaande is en wel beloftes kan maken die nagekomen wordt. Het is als particulier onmogelijk om bij PostNL een manager te spreken, hierdoor blijf je in hetzelfde klantenservice beloftes/mogelijkheden plakken.

Ik heb rond de 30 excuses gekregen, 3 verschillende klachten ingediend en rond de 10 uur ingestoken om dit probleem opgelost te krijgen (nog niets terug gehoord).het is schandelijk dat een privaat bedrijf pas in beweging komt en wil luisteren als je de publieke schandpaal opzoek als twitter of facebook. Als laatste twijfel ik over de deskundigheid van het klantenservice team en dan met mate over de privacy, niet dat ze aardig zijn als je niet binnen 5 minuten weg bent (me chat is een keer op afgesloten/opgehangen). ik heb zoveel mogelijk gesprekken met PostNL opgeslagen en kan dit dus reproduceren.
Ik wil PostNL kunnen bereiken als elk ander bedrijf en dan naar een oplossing zoeken, is dat teveel gevraagd ?

ik zou tevreden zijn als beloftes worden nagekomen, klantenservice beter wordt opgeleid in rechten en plichten en je ook als particulier een manager kan spreken, en als laatste niet pas wordt geluisterd als het op facebook of twitter staat voor iedereen tezien

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 13 juni 2017 om 16:15 geantwoord

Geachte heer van Rooijen,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik begrijp dat u tot twee keer toe geen afhaalbericht heeft ontvangen van een pakket uit China, waardoor u niet wist dat deze al klaar lag bij een afhaallocatie. Ik kan me voorstellen dat u hier erg ontevreden over bent.

Aan de hand van de door u meegestuurde gegevens heb ik gezien dat u reeds via andere kanalen contact met onze klantenservice heeft opgenomen. Uw verbeterideeën zijn doorgegeven aan de verantwoordelijke afdeling. Wij stellen het uiteraard erg op prijs dat u meedenkt, want daarmee kunnen wij onze service aan u verbeteren. U ontvangt normaal gesproken geen verdere reactie op uw ingestuurde idee. Uw verzoek om toch een terugkoppeling te ontvangen is uiteraard wel doorgegeven, ik heb echter verder geen invloed op de behandeling van uw verzoek. Het spijt me dat ik u hierbij verder niet van dienst kan zijn.

Heeft op 26 juni 2017 om 12:02 geantwoord

\"Het spijt me dat ik u hierbij verder niet van dienst kan zijn.\" noem ik geen oplossing. zeker niet als dit een vaker voorkomend probleem is.

Reactie van de melder van de klacht ArthurvR

1 maand geleden - Geachte PostNL, "Het spijt me dat ik u hierbij verder niet van dienst kan zijn." noem ik geen oplossing. zeker niet als dit een vaker voorkomend probleem is. Jammer dat ik nog steeds niks ontvangen van ketenmanagement.(terwijl mij 1 WEEK was beloofd) ik heb het geduld om eerst een maand te wachten totdat ik naar de geschillencommissie ga stappen zoals ik heb vermeld. net zo als de gesprekken en excuses die jullie online zullen vinden. ik vind het schandelijk hoe er om wordt gegaan met klanten en klachten. Er wordt geen oplossing door PostNL geboden en jullie blijven bij dat dit het heel vervelend is en niet vaker zou moeten gebeuren maar kunnen niks beloven. hier ga ik niet mee akkoord, net zo als veel andere op deze site. na zoveel uur hier in te stoppen om alleen me pakketten te kunnen ontvangen, en dat alsnog verkeerd gaat. wat ik nog wel het ergste vind is dat er nauwelijks gelezen wordt wat jij schrijft, heeft uw niet gezien dat ik wil dat uw klantenservice meer over privacy weet? heeft uw niet gelezen dat ik beloftes nagekomen wil zien ? of interesseert het PostNL niet ? ik snap niet waar jullie mee bezig zijn en dat van mijn belasting geld, SHAME!! ik wil zien dat daadwerkelijk de service zoals genoemd verbeterd wordt op de punten die ik al bijna net zo vaak heb getypt als jullie excuses hebben gemaakt. nu geen excuses meer maar harde afspraken en die ook nakomen, of natuurlijk de geschillencommissie en de socialshitstorm van excuses en valse beloftes die aan mij gemaakt zijn en ik zonder jullie toestemming online mag zetten omdat ik wel mijn privacy wetten ken. genoeg is genoeg

Alle klachten die gemeld zijn door ArthurvR