Klacht: Onrechtvaardig behandelen.

op 27 november 2011 over Leen Bakker in de categorie Woonwarenhuizen

Op donderdag 22 november 2011 stapte ik met mijn zoon binnen in Leenbakker te Marconiplein Rotterdam (Leenbakker Vierhavenstraat 60). Ik zag dat ze een aanbieding voor trapmatten hadden. Toen ik binnen was was ik met mijn zoon aan het praten over welke keuze we zouden maken voor de trapmat. Hierna ging ik kijken bij de rendier vachten, we keken welk van de vachten zou passen bij ons interieur. Na dit alles waren er al ongeveer 25 minuten verstreken. Toen we er op dat moment niet uitkwamen heb ik ervoor gekozen om alleen maar 1 pak trapmatten te kopen want ik had een afspraak. Toen ik op de 2e etage stond merkte ik dat de telefoon van het filiaal de hele tijd rinkelde maar dat er niet werd opgenomen door een medewerker. Toen we naar beneden gingen om af te rekenen merkte we pas dat er niemand in de buurt was. Ik zei mijn zoon dat hij achter in het filiaal naar personeel moest gaan zoeken omdat we weg moesten vanwege mijn afspraak. Toen mijn zoon terugkwam bleek er niemand te zijn, zelfs geen klanten. Na 10 minuten wachten kreeg ik een naar gevoel omdat de zaak volledig leeg was maar de voordeur wel openstond en de telefoon bleef afgaan. Ik dacht dat er iets raars aan de hand moest zijn. Ik dacht zelfs dat de medewerkers misschien gegijzeld konden zijn. Ik zei tegen mijn zoon dat bij mij moest blijven staan want ik ging de politie bellen. Ik heb met mijn eigen mobiel 112 gebeld. Op deze lijn zeiden ze dat ik naar 0900 moest bellen voor de politie. Ik ging dus bellen op het 0900 nummer voor de politie. Toen ik de politie eindelijk aan de lijn had heb ik mijn verhaal verteld en dacht ik dat ik klaar was. Maar ze moesten al mijn gegevens hebben en gingen me daarna doorverbinden. Toen kreeg ik een andere telefoonist waar ik mijn verhaal weer opnieuw aan moest vertellen. De telefoonist zei toen dat ze iemand zouden sturen.
Na dit gebeurde waar ik bang voor was ook, er waren andere klanten binnengekomen. Toen ik ze zag wist ik gelijk dat het niet goed af zou lopen. Na een poosje hadden deze klanten ook in de gaten dat er geen medewerkers waren. Toen een van deze klanten me vroegen of er medewerkers aanwezig waren deed ik net of ik van niks wist. Ik zei dat ze misschien achter in het filiaal waren. Maar na een tijdje hadden ze ook door dat het filiaal compleet leeg was. Op dat moment dachten ze aan niks anders dan zo snel mogelijk zoveel mogelijk producten meenemen van Leenbakker. Ik heb ze geprobeerd tegen te houden door te zeggen dat ik de politie zou bellen omdat er misschien iets mis zou zijn met de medewerkers. Ik probeerde tijd te rekken totdat de politie aan zou komen zodat ze niet zouden stelen. Ze probeerde me drie keer over te halen om geen politie bellen en dat ik de spullen die ik wilde kopen zo snel mee moest nemen. Gewoon stelen dus. Een van de klanten liep meteen naar de kassa’s om te kijken of er geen geld in de kassa’s aanwezig was. Ze hadden inmiddels al een dekbed meegenomen en wilden snel iemand bellen om een bank op te halen (stelen) die zij allang wilde hebben. Ze liepen dus richting de deur met de woorden: ‘zo een gelegenheid krijgen we nooit meer we gaan lekker shoppen, we bellen voor hulp.’ Ze zeiden dat ik niet heiliger dan de paus moest zijn. Toen een van de klanten de deur uit was was de ander aan het bellen voor hulp. Op dit moment kwam er een agent op een motor aan. De klanten zagen dit en smeerde hem.
Toen de agenten binnenkwamen gingen ze de zaak ook rond en vond een van de agenten de medewerkers achterin het magazijn waar ze een training hielden. Het bleek dat de zaak gesloten was maar de voordeur nog openstond. De agenten hebben tegen de medewerkers gezegd dat ze dankzij mij en mijn zoon niet zijn leeggeroofd. Ik zei ‘Wat een avond, ik wilde alleen maar een trapmat kopen.’ Een van de agenten zei lachend dat ik nu zeker een cadeau wil ontvangen voor mijn krachtsinspanning. Ik zie dat dat het idee wel is. Op hetzelfde moment zei de medewerker die de agenten steeds te woord stond staand voor de agenten tegen mij dat ik die trapmat zeker wel cadeau wilde hebben. Toen de agenten weg gingen gaven ze me een hand en bedankten ze me voor het bellen. Tot mijn verbazing vroeg dezelfde medewerker aan mijn of ik contant wilde betalen of pinnen. Ik dacht dat hij een grap maakte maar hij was bloedserieus. Die hele vriendelijkheid tegen mij toen de politie nog aanwezig was was verdwenen. Hij zei heel droog tegen me: ‘Nee, ik kan je dit niet gratis geven.’ Ik wilde de trapmat maar achterlaten en weglopen maar hij zei dat hij me de trapmat maar voor de halve prijs wilde geven. De trapmat koste 44.64,-. Hier moest ik dan de helft van betalen. Er kwam niet eens een bedankje af voor het bellen van de politie.
Ik meen het echt als ik nu zeg dat ik diep teleurgesteld ben, dit is nog zacht uitgedrukt, omdat:
1.Ik werd niet eens bedankt voor het denken aan hun toestand, misschien waren ze gegijzeld.
2.Ik heb mijn afspraak niet meer gehaald.
3.Ik was zo bang voor de klanten die stalen want als ze echt van die agressieve mensen waren konden ze me iets doen omdat ik toch in hun weg stond.
4.Ik probeerde zoveel mogelijk tijd te rekken omdat ze anders meer spullen gestolen zouden hebben, anders waren jullie meer dan 45,- voor de trapmat kwijt.
5.Toen ik naar huis liep keek ik de hele tijd achter me omdat de twee klanten misschien op me wachten omdat ik hun stelen in de weg zat en de politie had gebeld.
6. Ik ben mijn huis aan het herinrichten dus ik probeer elke keer wanneer ik een aanbieding zie waar ik iets aan heb het te kopen. Ik heb daar enorm veel producten gekocht van vloerbedekkingen tot fietsen en bureaukasten. Ik was dus een goeie en blije klant. Een medewerker wist dat want ze noemde een aantal dingen op die ik daar eerder gekocht heb zoals kussens, vloerbedekkingen, gordijnen enz. waar ze bij was.
De Leenbakker is nota bene niet eens mijn zaak of familie. Nu snap ik echt waarom iemand doorloopt als hij/zij een misdrijf ziet.

Ik had graag een ‘dankjewel’ willen horen. Achteraf menen ze het niet meer.

Leenbakker, bedankt voor het zo ‘attend’ zijn met een hele goede klant van jullie die al het hele jaar bij jullie koopt.

Ik ben veel te teleurgesteld en boos voor een oplossing dus Leenbakker mag zelf maar met een gepaste oplossing komen.

Alle klachten die gemeld zijn door celestine@live.nl