Klacht: Onrechtmatige tariefsverhoging

op 01 oktober 2017 over Online in de categorie Alles-in-1

Ik heb met Online een internetcontract afgesloten, dat is ingegaan op 1 april 2017. De maandelijkse kosten zouden 26 euro bedragen. Dit is bevestigd per email. De minimale contractperiode is 12 maanden. Ik ging er dus vanuit, dat er in ieder geval voor 1 april 2018 geen tariefaanpassingen kunnen plaatsvinden (en dat ik ook minimaal 12 maanden aan dit contract vastzit). Niettemin werden de maandelijkse kosten al per 1 juni 2017 verhoogd. Omdat een contract is aangegaan voor minimaal 12 maanden, en er op 1 juni 2017 nog geen sprake is van een contract voor onbepaalde tijd, vind ik dat de prijs niet na 2 verhoogd al mag worden. Pas na 12 maanden mag Online de prijs eventueel verhogen.

Online moet zich tot 1 april 2018 houden aan het overeengekomen tarief van 26 euro per maand, en het teveel betaalde terugstorten.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Online over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Online in behandeling genomen

Bericht van Online

1 maand geleden - Beste hercojansen, Online.nl heeft het recht de Diensten, de Vergoedingen en de Voorwaarden en de inhoud, volgorde, naam, omvang en samenstelling van de programma’s en/of zenderpakketten te wijzigen. Online.nl maakt zulke wijzigingen minimaal vier weken voor invoering daarvan op genoegzame wijze bekend. Wijzigingen gelden ook ten aanzien van ten tijde van de wijziging lopende Abonnementen. U bent op 20-04-2017 over de prijswijziging geinformeerd. Ook indien u niet akkoord ging met de prijswijziging van 01-06-2017 werd er een kosteloze opzegging aangeboden t/m 20-05-2017. Hier heeft u nooit optijd over gereageerd, ook kunnen we de prijzen niet meer terug draaien. Op dit moment bent u veel te laat met het melden van uw klacht, waardoor Online.nl nogmaals uw einddatum van contract zal aanhouden (31-03-2018). We gaan ervan uit u voldoende geinformeerd te hebben, indien u vragen heeft willen we u verzoeken om telefonisch contact met ons op te nemen. Met vriendelijke groet, Prawien van Online.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Online een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Online

Heeft op 03 oktober 2017 om 19:15 geantwoord

Beste hercojansen,

Online.nl heeft het recht de Diensten, de Vergoedingen en
de Voorwaarden en de inhoud, volgorde, naam, omvang en
samenstelling van de programma’s en/of zenderpakketten
te wijzigen. Online.nl maakt zulke wijzigingen minimaal
vier weken voor invoering daarvan op genoegzame wijze
bekend. Wijzigingen gelden ook ten aanzien van ten tijde
van de wijziging lopende Abonnementen.

Prawien van Online.nl

Heeft op 06 oktober 2017 om 10:56 geantwoord

Dit voorbeeld geeft goed aan hoe online werkt: Ze lokken je met een korting, je sluit vervolgens een contract voor een langere periode met ze af (want anders krijg je die korting niet) en vrijwel meteen verhogen ze het maandbedrag. Misschien dat het met allerlei intransparante algemene voorwaarden juridisch wel is afgedekt, maar er is uiteraard wel sprake van misleiding en verkeerde intenties.

Alle klachten die gemeld zijn door hercojansen