Klacht: Onrechtmatige incasso Train More

op 25 april 2014 over TrainMore in de categorie Sportclub/-school

Ik heb een vorig jaar Juni via Groupon een actie aangeschaft waardoor ik 3 maanden onbeperkt bij Train More zou kunnen sporten. Ik heb in totaal 1 keer gebruik gemaakt van de faciliteiten.Dat was tevens de eerste keer en werd door een van de medewerkers geholpen. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik geen lid bij Train More wilde zijn na deze actieperiode. Ik heb na die eerste keer ook nooit meer bij Train More getraind. Ik heb dus ook nooit een abonnementsplasje van ze gekregen. Toch werd er na de actieperiode opeens maandelijks een bedrag van 43,12 euro van mijn rekening afgeschreven.

Toen ik in Oktober 2013 naar de klantenservice belde werd er gezegd dat ik in het abonnementssysteem stond. Hier wist ik helemaal niks van. Ik heb aan de helpdeskmedewerker het probleem uitgelegd en die zou er meteen naar kijken. Ik heb daarna nog meerdere malen over dit probleem gebeld met het antwoord dat er naar gekeken zou worden. Tot Januari 2014 had ik hier nog steeds geen antwoord op gekregen en werd er nog steeds maandelijks geld van mijn rekening afgeschreven.

Uiteindelijk reageerde de clubmanager op mijn mail. Volgens hem heb ik een formulier ondertekend en daarmee ingestemd in een lidmaatschap. En als mensen aangeven dat ze na de Groupon periode niet meer lid willen zijn dit op het formulier wordt geschreven. Ik heb inderdaad een formulier ingevuld. Dat moest wilde ik gebruik maken van de groupon. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik hierna geen lid wilde zijn bij Train More en de Helpdesmedewerker gaf aan dat dit geen probleem zou zijn.

Dit is een hele nare manier om mensen in de val te lokken met een uiteindelijke lidmaatschap als gevolg. Tevens is het nu gestuurd naar de incasso bureau en is het bedrag dat ik moet betalen verhoogd. Dit is een bedrag van 43 euro wat tevens volgens de site 20 euro moet zijn wegens het feit dat ik een student ben.

Ik hoop dat ik snel iets van jullie hoor en jullie me kunnen helpen.

Reshma Lalbiharie

Wanneer de automatische incasso stop wordt gezet en Train More en ik niet meer lastig gevallen wordt door incasso bureaus.

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over TrainMore

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar TrainMore over deze klacht.

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over TrainMore nog niet in behandeling is genomen.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door TrainMore in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat TrainMore een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

TrainMore

Heeft op 22 september 2016 om 14:20 geantwoord

Beste heer/mevrouw Lalbiharie,
Hartelijk dank voor uw feedback via deze website. Als het goed is, is uw probleem inmiddels verholpen. Zo niet dan vragen wij u om contact op te nemen met onze klantenservice via klantenservice@trainmore.nl. Uiteraard kunt u ook langs gaan bij de desbetreffende TrainMore vestiging. Sportieve groet Team TrainMore

Alle klachten die gemeld zijn door Sia