Klacht: onrechtmatige incasso bij verkeerde persoon

op 21 juni 2016 over Vesting Finance in de categorie Incassobureaus

In mei 2014 ontving mijn partner een brief van Vesting Finance dat hij ruim € 787,= open zou hebben staan bij Neckermann.com
Volgende dag gelijk gebeld met Vestjng Finance waar dit betrekking op heeft. Het ging om artikelen die bij Neckermann bestelt waren door iemand die woont op de Bleekdwarsstraat 1 in Deventer. Mijn partner heeft nooit in Deventer gewoond. Alleen maar in het westen van het land. En hij heeft nooit iets bij Neckermann bestelt. Wij hebben het dossier trachten op te vragen. Wat is er besteld, wie heeft er besteld, wanneer is er besteld en waar zijn de artikelen bezorgd. Daar kan Vesting Finance geen 1,2,3 antwoord op geven. Ik ben zelfs op zoek gegaan naar de persoon die op het adres in Deventer woont. Ene Patrick Engelgeer. Telefoonummer achterhaalden doorgegeven aan Vesting Finance. Wij hebben diverse malen met Vesting Finance gebeld om te vragen of alles afgehandeld is, maar zonder resultaat. Eind 2014 hebben wij een hypotheek afgesloten en geen melding gehad van een negatieve BKR registratie. Wij dachten dat alles opgelost was. In juni 2015 was ik een financiering voor een nieuwe auto aan het afsluiten en toen werden wij geconfronteerd met een mogelijke BKR registratie bij mijn partner. Alles uitgelegd en de financiering kwam rond. Uiteraard weer gebeld met Vesting Finance, maar ze konden alleen melden dat de zaak onhold stond. In maart 2016 ging mijn partner kijken voor een nieuwe auto. Wij weer gebeld met Vesting Finance wat de stand van zaken is. En toen kwamen de dreigbrieven of we zo snel mogelijk € 1.049,97 willen over maken. Wederom verzocht om bestelorder, en adres van de afgeleverde artikelen te verzenden. Zodat wij aangifte kunnen doen, omdat wij dachten dat er sprake is van identiteitsfraude. Maar die gegevens kunnen zij niet leveren. Zij konden wel een afschrift van een lopende rekening leveren met naam J. Engel, Bleekdwarsstraat 1, 7416 AC Deventer. Uiteindelijk hebben wij alle woonadressen uit de Gemeentelijke Basisadministratie aangeleverd. Daar staat geen Bleekdwarsstraat tussen. Maar ondertussen hebben wij nog steeds geen reactie vernomen van Vesting Finance. Mijn partner heeft ook de financiering van zijn eigen nieuwe auto rond gekregen en waarom? Omdat wij gezamenlijk een riant inkomen hebben en altijd onze betalingsverplichtingen na komen en nooit een negatieve BKR registratie op ons naam hebben staan. Wij gaan geen incasso betalen van artikelen die wij niet hebben besteld.
Woensdag 29 juni 2016 heb ik meneer Daams van Vesting Finance gebeld en wederom gevraagd om bankgegevens waarvan betalingen zijn verricht door J.Engel aan de Bleekdwarststraat 1, 7416 AC te Deventer. Er zijn op 16/07/2009 en 24/08/2009 betalingen verricht. Dit kan Vesting Finance niet geven aan derden. GBA gegevens kunnen zij ook niet opvragen. Volgens de heer Daams moet de info die wij hebben ontvangen voldoende zijn voor een procesverbaal. Ik heb aangegeven dat alle kosten die door ons worden gemaakt door worden belast aan Vesting Finance en dat ik vandaag alle landelijke media op de hoogte ga brengen van deze zaak.

Wij zijn pas tevreden als Vesting Finance ook binnen 5 dagen de klacht beantwoorden en de BKR registratie verwijdert. Excuses en tegemoetkoming in de kosten die wij hebben gemaakt om ons continu te moeten verdedigen. Als Vesting Finance dit niet spoedig oplost dan gaan wij ze voor de rechter dagen om ons goede naam te herstellen.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vesting Finance

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vesting Finance nog niet in behandeling is genomen.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Vesting Finance in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vesting Finance een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vesting Finance

Heeft op 10 augustus 2016 om 07:55 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door Dam-Engel