Klacht: Onprofessionaliteit, diefstal, luiheid, ongeïnteresseerdheid…zeg het maar

op 19 mei 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Wederom is DHL een pakketje \”kwijt geraakt\”.
Dat mensen fouten maken is geen enkel probleem, maar ondertussen kan ik hier niet meer zo goed bij. Een pakket wordt verkeerd voorgesorteerd, kan gebeuren, maar daarna zie je het nooit meer terug.
Heb je het niet verzekerd, zoek het maar lekker uit dan.
Een grote doos staat op een verkeerde lokatie, die is toch niet verdwenen? Waarschijnlijk is het goedkoper om een beleid te voeren, waarbij je tegen een klant zegt, dat er een onderzoekje komt om vervolgens telkens weer 2 dagen later te zeggen dat het ‘helaas’ verdwenen is.
Op zo’n locatie blijven toch pakketjes over? Daar staan codes op, adressen zelfs.
Het systeem registreert toch ook dat het ‘verkeerd gesorteerd’ is? Dan kan toch ook een pakket dat overblijft gescanned worden…terug naar hoofd lokatie, etc.?

Vind het schandalig dat die pakketjes nooit meer boven water komen, waar blijven deze dozen(met code en adres erop) altijd? Is een kans dat deze volgende week nog ergens opduikt? Misschien op Marktplaats?

Nogmaals, een foutje is menselijk, maar dat dit soort pakketen verdwijnen is schandalig.

Wil graag dat iemand zich iets kwader gaat maken en toch nog eens goed gaat rondvragen en dat de processen herzien worden.

Gewenste Oplossing:

Dat ik mijn pakket ontvang

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 19 mei 2017 om 18:44 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemiddag,
Bedankt voor uw bericht.
Ik begrijp dat u erg terleurgesteld bent over het feit dat uw pakket een sorteerfout had en vervolgens \"onvindbaar\" is. Dit is natuurlijk een kwalijke zaak en hebben wij spoedig met de verzender opgenomen. We hebben het alleen niet over zomaar kleine depot maar over een groot sorteercentrum met honderd duizenden pakketten per dag. We hebben de verzender reeds aangegeven te kunnen claimen en vertrouwen erop dat hij dit verder netjes met u zal afhandelen.
Met vriendelijke groet,
Lea
DHL Parcel Webcare

Bericht van DHL

1 maand geleden - Normaliter worden sorteerfouten binnen 2 dagen opgelost tenzij er een probleem is met het label. Het gebeurt natuurlijk wel eens (gelukkig niet zo heel vaak) Dat sommige dozen onbestelbaar zijn. We kunnen niet achterhalen waar ze vandaan komen en krijgen we meestal 1x per maand een email met foto's van de inhoud. Onze backoffice gaat dan de vermiste zaken herpakken om te kijken of deze als vermist was gemeld. Is dit niet zo en blijft een zending ongeclaimd worden ze nog niet vernietigd maar gaan ze zover mogelijk naar een goed doel. Daarom is het altijd belangrijk een vermissing bij de verzender te melden. Zelfs al kunnen we het niet op korte termijn oplossen zijn er mogelijkheden dat hij boven water komt. Met vriendelijke groet, Lea DHL Parcel Webcare

Heeft op 20 mei 2017 om 14:12 geantwoord

Ik heb regelmatig contact gehad met de verzender en deze heeft een claim ingediend. Ik heb een foto van de doos van voor de verzending en daar staat heel duidelijk en groot mijn naam en adres op. Tevens is de inhoud redelijk uniek te noemen, dus ik reken erop dat het pakket dan binnen een maand deze kant op komt.

Reactie van de melder van de klacht Dave Gharbaran

3 weken geleden - Ik vroeg me af of het 'foto-moment' voor de afgelopen periode inmiddels geweest is? En of het pakket inmiddels boven water is. De inhoud is vrij uniek en de claim is ingediend, dus als de foto's bekeken zijn van de overgebleven pakketten, dan zou het pakket inmiddels wel boven water zijn? Alvast bedankt.

Reactie van de melder van de klacht Dave Gharbaran

3 weken geleden - Waarom staat deze klacht op opgelost? Geloof niet dat ik de gewenste oplossing al gezien heb?

Alle klachten die gemeld zijn door Dave Gharbaran