Klacht: Onnodig blokkeren van ov chipkaart

op 03 oktober 2016 over Ov chipkaart in de categorie Openbaar Vervoer

Ik heb zaterdag 1 oktober mijn ov verloren en kwam hier zondag 2 oktober achter. Omdat het al 4 uur was geweest kon ik niet bellen om hem te blokkeren. Dus heb ik een tijdelijk studentenreisproduct aangevraagd op een andere kaart. Maandag bleek mijn persoonlijke kaart gevonden op mijn werk en heb ik deze opgehaald.
Maandag om 12.45 heb ik de klantenservice gebeld om het tijdelijke reisproduct te anuleren en weer op mijn persoonlijke kaart te activeren. Volgens mevrouw aan de lijn kon dit niet en moest ik een nieuwe kaart aanvragen voor €11. Dit heb ik maar gedaan. Achteraf lees ik op jullie site dat dit helemaal niet nodig was! Op de site http://www.studentenreisproduct.nl/detail/tijdelijk-studentenreisproduct-aanvragen/ staat namelijk duidelijk: ‘Heb je een Tijdelijk studentenreisproduct aangevraagd, maar vind je je verloren kaart terug? Wil je met deze verloren kaart verder reizen? Dan moet je eerst het Tijdelijk studentenreisproduct telefonisch laten annuleren door onze klantenservice.’
En zo wordt je dus onnodig op kosten gejaagd! Ookwel: ‘opgelicht’!
Dus ik bel terug naar de klantenservice en krijg te horen dat het niet meer terug is te draaien en dat het inderdaad niet nodig was om de kaart te blokkeren maar er was niks meer aan te doen…
En de baas aan de lijn krijgen of iemand die er meer van af weet ho maar.

Ik wil graag of dat mijn oude kaart weer wordt geactiveert of dat ik kostenloos een nieuwe krijg. Ik ga niet betalen voor de fout van iemand die bij het bedrijf werkt en die hiervoor opgeleid zou moeten zijn maar er schijnbaar niks van af weet!

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ov chipkaart

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ov chipkaart nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht Felicia Veenstra

1 maand geleden - Inmiddels opgelost! Over de telefoon wordt mij verteld dat het echt mijn eigen fout is en dat ik nooit een tijdelijk studentenreisproduct aan had mogen vragen... klantenservice ook gemaild en deze bieden gelijk excuses aan en geven toe dat zij fout zitten en hebben de aanschafkosten van een nieuwe OV chipkaart vergoed. Al met al heel raar allemaal... blij dat ik mijn geld terug heb maar ik sta verbijsterd hoe slecht mensen in het callcentrum op de hoogte zijn van de regels en voorwaarden en hoe zij met mensen omgaan. Het kan beter!

Alle klachten die gemeld zijn door Felicia Veenstra