Klacht: Onmiddellijke afboeking zonder levering of restitutie

op 03 augustus 2017 over MOLLIE BV in de categorie Betalingsdiensten

Ik heb vandaag een item besteld via een Nederlandse website. Hun betalingsverkeer wordt afgehandeld door Mollie BV. Bij het afrekenen krijg ik volgende foutmelding (zie bijlage). In alle vertrouwen probeer ik nog een keer (volg de procedure die op website beschreven staat). Krijg dezelfde foutmelding. Ik kijk voor alle zekerheid mijn bankrekening na via mobiele app en daar is de eerste betaling al af. Ik neem contact op met webwinkel in kwestie via chat (anders niet mogelijk) en ondertussen kijk ik mijn rekening nog eens na. En ja, de 2de betaling is er ook supersnel afgegaan.
Fantastisch hoor, foutmelding dat er niets is afgeboekt, maar ondertussen de rekening al 2 maal afgeboekt, sneller dan de verrichtingen hier verlopen.
Webwinkel beweert dat ze niets kunnen doen (verantwoordelijke is afwezig). Na wat aandringen vragen ze het toch na bij Mollie en volgens hun feedback staan de betalingen als “geannuleerd”. Na even krijg ik via webwinkel te horen dat ik mijn geld teruggestort krijg (na 1 tot 3 dagen).
Maar hun uitleg klinkt niet echt zeker. Ik heb Mollie zelf de mail en alle conversaties overgemaakt, geen reactie. Ik heb de webwinkel laten weten dat ik afzie van een levering (geen vertrouwen meer).

Onvoorwaardelijke en onmiddellijke terugstorting van 2 X 24,43 EUR = 48,86 EUR

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over MOLLIE BV

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over MOLLIE BV nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door JDBEL