Klacht: Onkostenvergoeding veel te laag.

op 29 september 2011 over UPC in de categorie Alles-in-1

In april geleden heb ik contact gehad met UPC over het signaalverlies dat ik heb gehad (toen nog) bij SBS-6.

Nadat een medewerker telefonisch had onderzocht dat er inderdaad een probleem was (alsof ik daarover zou liegen) kwam er een monteur langs.

Deze beste man kwam op een doordeweekse dag tussen 8.00 en 13.00 uur langs. Dit kostte me dus een ochtend op het werk. Deze man concludeerde dat de storing bij UPC lag. (na allerlei testen en doormetingen). Inmiddels had ik alleen nog Nederland 1, 2 en 3.
Er moest een andere monteur komen om de zaak op te lossen in de UPC-kast in de straat.

De volgende dag kwam deze man wederom tussen 8.00 uur en 13.00 uur. Met andere woorden: de 2e vrije ochtend moest ik inleveren op het werk.
Deze man kon het ook niet echt vinden. Hij ging wat ‘rommelen’ aan de kabels, zoals hij zelf zei en ik moest telefonisch doorgeven of het signaal het weer deed. Na een hoop ‘blokjes en storingen’ en getrek aan de kabels leek mijn signaal weer in orde te zijn en vertrok de monteur.

Echter, nog geen 20 minuten later had ik HELEMAAL geen signaal meer. Wederom bellen met de UPC-klantenservice (ook niet gratis) en tot de conclusie gekomen dat er maar wéér een monteur moest komen. Dus voor de derde maal kon ik mijn werk bellen voor nóg een vrije ochtend.

Uiteindelijk is het opgelost met een simpele versterker in het kastje van de UPC in de straat.

Als compensatie krijg ik 14 euro. (tot op heden nog niet ontvangen overigens) maar als ik ga uitrekenen wat het mij en het bedrijf daadwerkelijk heeft gekost, kom ik uit op een slordige 800 euro:
Voor ieder dagdeel dat ik voor UPC thuis moest blijven kon het bedrijf mij niet inzetten, dit is dus 5 (uur) x 55 euro = € 275,- En dit dus 3 keer is: €825 euro financiële schade aan het bedrijf waar ik werk.
En dit staat los van het feit dat ik daarvoor vakantiedagen moest inleveren die ik liever nuttiger had willen besteden.
Die 14 euro en de 825 euro is nogal een verschil!

Een gulden middenweg zou ik goed vinden. In ieder geval niet die 14 euro, want dat is gewoon belachelijk in vergelijking met de daadwerkelijke kosten. Bovendien is de toon van antwoorden niet correct. (kort, zakelijk (als in: copy-paste van een helpdesk-boekje) en zonder begrip)

Alle klachten die gemeld zijn door jaspermeijrink