Klacht: Onjuiste productinformatie en ondeugdelijke producten

op 30 september 2011 over Bodo Wooden Toys in de categorie Speelgoedwinkels - Ketens

Onjuiste productinformatie, het verkopen van niet afdoende werkende producten, het structureel niet in ontvangst willen nemen van de retourzending, de betaalde gelden nooit terug gestort krijgen en last but not least als gedupeerde koper uitgemaakt worden voor ‘chanteur’. Dat zijn mijn ervaringen met BodoWoodenToys.

Via marktplaats.nl kom ik telefonisch in contact met Astrid Bouwman van BodoWoodenToys te Oisterwijk inzake de aankoop van een partij fluitjes t.w.v. euro 100. In het telefoongesprek wordt beweerd dat de diverse typen fluitjes “zeer veel kabaal maken”. Na ontvangst van de fluitjes blijkt echter dat meerdere type fluitjes amper geluid produceren. De door Astrid Bouwman gegeven product informatie blijkt onjuist.

De niet afdoende werkende fluitjes, met een verkoopwaarde van euro 65, worden terug gestuurd naar BodoWoodenToys. Echter weigert BodoWoodenToys het pakket terug in ontvangst te nemen, voorts wordt de euro 65 niet terug betaald.

In de email wisseling die volgt met Astrid Bouwman beroept BodoWoodenToys zicht op haar algemene voorwaarden. Daar zou instaan dat goederen enkel binnen 8 dagen retour gestuurd kunnen worden. Op mijn argumenten dat Astrid Bouwman – voor de koop – onjuiste product informatie heeft vertrekt en BodoWoodenToys – willens en wetens – niet afdoende werkende producten verkoopt wordt in zijn geheel niet ingegaan.

Na een langdurige email wisseling die niet leidt tot het oplossen van het geschil kondig ik aan mijn ervaringen met BodoWoodenToys/Astrid Bouwman met derden te gaan delen. De reactie van Astrid Bouwman is veelzeggend: een inhoudelijke reactie blijft wederom uit, wordt er voorbijgegaan aan de feiten noch wordt er een compromis voorgesteld. Wel wordt ik aangemerkt als “chanteur” die voor alle “inkomstendervingen aansprakelijk zal worden gesteld door” BodoWoodenToys .

Mijn geheel vrijblijvende advies is derhalve ook om BodoWoodenToys.nl – minstens één muisklik – links te laten liggen.

Tim de Groot

Terug betaling van euro 65 door BodoWoodenToys aan mij voor de verkochte ondeugdelijke diverse typen fluitjes

Bericht van Bodo Wooden Toys

6 jaren geleden - Bodo weigerde tot 2 x toe een pakket dat door client was geadresseerd aan Bodo maar wat client ook gelijkertijd Bodo als afzender had gegeven. Uit de manier van retourzenden blijkt al dat client zich niet helemaal 'safe' voelde over zijn manier van handelen. Zonder overleg probeerde client op die manier een pakket na 3,5 maand (!) zonder overleg te retourneren. De fluitjes werken deugdelijk maar maar maken misschien minder lawaai dan client had gewenst. Dit had client ook binnen de wettelijke 8 dagen kunnen constateren. Derhalve vond er geen restitutie plaats en zal deze ook in de toekomst niet plaats gaan vinden. De klant is koning maar men mag ook van clienten redelijkheid verwachten.

Alle klachten die gemeld zijn door Tim de Grooot