Klacht: Onjuiste pakketbezorginstijden

op 15 mei 2020 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik verwacht een pakket, is op 17 apr gearriveerd en overhandigd. Status is al 3 x op uitleveren gezet. Nu staat ie na 3 weken op onbekend. Twitteren met postnl, krijg je antwoordtgaat waarschijnlijk niet meer komen, vraag masr nieuwe aan. Als je aangeeft dat het simpel antwoordt is, krijg je het volgende antwoordt Zo werkt het helaas niet, De afzender is de opdrachtgever van de bezorgdienst; zij hebben betaald voor de levering en zij zijn onze officiële klant. Dit betekent dat zij bij problemen bij ons terecht kunnen voor een passende oplossing. Jij bent de klant en opdrachtgever van de afzender. Dit betekent dat u bij hen terecht kunt wanneer er iets mis gaat met de levering van de zending.

Zo klantvriendelijk
Ik heb nog een pakket staan, deze 2 zijn gelijktijdig op schiphol aangekomen. Ene pakket is voor postnl, wat niet uitleverd. Andere komt met dhl, wat wel kan bezorgen.

Als er een oplossing komt en er serieus gekeken wordt naar reden. Opmerking van vanwege corona is het druk is geen antwoordt. Daar hebben dpd en dhl ook last van, zij bezorgen wel normaal.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 15 mei 2020 om 14:24 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van een door u verwacht pakket uit het buitenland. Tot op heden heeft u het pakket niet ontvangen. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Hoewel ik me helemaal kan voorstellen dat u het liefst een ander antwoord had gehad zal ik u toch moeten mededelen dat de informatie die u middels Twitter is verstrekt klopt. Wanneer uw zending de status 'Pakket wordt verwacht, nog niet bij PostNL' heeft is uw pakket niet aanwezig in de verwerkingsprocessen van PostNL. Hierdoor kan er door ons geen enkele invloed op uw pakket of de bezorging ervan worden uitgeoefend. De afzender kan dan navraag doen bij de postorganisatie in het buitenland, omdat de afzender met die postorganisatie een verzendovereenkomst heeft gesloten. Indien nodig zal de betreffende organisatie een onderzoek starten en naar aanleiding daarvan contact met ons opnemen.

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Wvl2009