Klacht: Onjuiste informatie verstrekking

op 06 mei 2017 over Dynamiet Nederland in de categorie Financiële hulpverlening

Een tijdje geleden heb ik dynamiet nederland ingeschakeld om mijn bkr registratie te verwijderen. Na mijn verhaal te hebben uitgelegd werd mij verteld dat dit 100% verwijderd kan worden. Nu is dit niet gelukt en heb ik zelf contact opgezocht met Rabobank, de gene die mij bkr heeft geregistreerd. Tot mijn verbazing kreeg ik te horen dat het wettelijk gezien niet verwijderd kan worden! Alleen als je bkr onterecht is geregistreerd of via de rechter! Jullie wisten dus bij voorbaat dat dit niet verwijderd kon worden!

Als jullie je sprookjes verhaaltjes kunnen waar maken en de bkr registratie kunnen verwijderen.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dynamiet Nederland over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Dynamiet Nederland in behandeling genomen

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynamiet Nederland een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynamiet Nederland

Heeft op 08 mei 2017 om 09:39 geantwoord

Beste relatie,

We betreuren de uitkomst van uw zaak en we snappen dat u dit vervelend vindt.

Tijdens het traject zijn we op een aantal problemen gestuit. De problemen lagen gelegen in het feit dat uw verhaal bij het intakegesprek niet overeenkwam met de feiten van de kredietverstrekker. We hebben u hierover gesproken en aangegeven dat dit de zaak ernstig bemoeilijkt.

Rabobank heeft de mogelijkheid om coderingen te kunnen verwijderen. Conform de wet is Rabobank zelfs verplicht om op basis van gewichtige redenen coderingen te verwijderen. Overigens bestaat geen wettelijke grond om coderingen niet te verwijderen.

We zullen contact met u opnemen om u van een verdere toelichting te voorzien.

Alle klachten die gemeld zijn door vishalb