Klacht: onjuiste informatie van DHL

op 05 juni 2018 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Mijn Belgische klant heeft iets van mij gekocht en wil dit verstuurd hebben naar Belgie mét Track en Trace.
Op internet geeft DHL aan wat de prijzen zijn voor 0- 500 gr. naar België met Track en Trace, Zone 1 West-Europa. De kosten hiervoor bedragen € 8,00. Dit heb ik aan de klant doorgegeven.
Vandaag zal ik het postpakketje versturen en wat blijkt? Geen Track en Trace!
Ik heb contact opgenomen met DHL. Wat krijg ik te horen? ‘Nee mevrouw, er is eigenlijk nooit Track en Trace voor brievenbuspost naar het buitenland’
Waarom staat die informatie dan op de site van DHL? Als iemand een artikel in de winkel koopt, betaalt hij ook het bedrag dat erbij vermeld staat (zelfs als deze eigenlijk niet klopt). En wat doet DHL? Helemaal niets!

Mogelijke oplossing:
Het postpakketje alsnog met Track en Trace versturen en het verschil in prijs aan mij terugbetalen.

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 05 juni 2018 om 12:43 geantwoord

Beste mevrouw Van der Zee,

Bedankt voor uw bericht.

Ik vind het bijzonder vervelend om te vernemen dat het voor u niet duidelijk was dat een brievenbuspakket naar het buitenland geen track trace heeft. Mijn excuses voor het ongemak.

Helaas kan ik uw verzoek het postpakket alsnog met track trace te versturen niet inwilligen. Een pakket dat al is verzonden, kan ik niet op een andere manier opnieuw versturen. Dit is eenvoudigweg onmogelijk, tot mijn spijt.

Wij zullen er ook niet toe overgaan u iets terug te betalen. Op onze website staat duidelijk dat een brievenbuspakket naar het buitenland geen track trace heeft. U kunt bijvoorbeeld op onze website lezen:

Alle pakkettypen bevatten standaard de track trace service, met uitzondering van het brievenbuspakket naar een buitenlandse bestemming.

Zie: https:www.dhlparcel.nlnlparticulierservicepakketten-verzendenbuitenland

Bij het aanmaken van de zending wordt bovendien bij de keuze voor een brievenbuspakket letterlijk het volgende aangegeven:

Brievenbuspakket zonder track trace. Maximaal 500 gram en L38xB26xH3 cm.

Ook tijdens het aanmaken van de zending wordt dus aangegeven dat een brievenbuspakket naar het buitenland geen track trace heeft.

Harald
Webcare DHL Parcel Nederland

Heeft op 05 juni 2018 om 13:50 geantwoord

Jammer, dat DHL geen fouten kan erkennen ik heb gisteren nog met de klantenservice gebeld en ook daar gaven ze door dat ik voor 8,00 met track en trace naar België kon verzenden. Ik heb zelfs de tarievenlijst van de website van DHL uitgeprint waarop staat dat het met track en trace is. ( Vandaag nog gekeken

Reactie van de melder van de klacht Mw van der Zee

2 jaren geleden - Jammer, dat DHL geen fouten kan erkennen. Ik heb gisteren nog met de klantenservice gebeld en ook daar gaven ze door dat ik voor 8,00 met track en trace naar België kon verzenden. Ik heb zelfs de tarievenlijst van de website van DHL uitgeprint waarop staat dat het met track en trace is. ( Vandaag nog gekeken en is nog steeds zo) Bovendien geef je aan een klant op voorhand info door over het verzenden niet op het moment dat je een label aanmaakt. Ik ben wederom diep teleurgesteld in DHL niet om het geld maar omdat ze weigeren een fout toe te geven. Ik ben zelf wel zover gegaan dat ik de extra kosten voor mijn klant heb betaald. Had DHL ook moeten doen.

Alle klachten die gemeld zijn door Mw van der Zee