Klacht: Onjuiste informatie van dhl

op 27 mei 2020 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

U heeft een klacht van mij in behanding genomen ,ref.nr. 871801
In uw “oplossing” spreekt u van een retourzending en een webwinkel , terwijl er helemaal geen sprake is van een retourzending en of een webwinkel .

Ik wil dringend weten waar het pakket nu is en wanneer het zal worden afgeleverd op het bestemmingsadres .

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

4 maanden geleden - Goedemiddag,Bedankt voor uw bericht.U geeft aan dringend te willen weten waar uw zending is en wanneer dit zal worden afgeleverd. U verwijst naar casenummer 871801. Binnen DHL Parcel hanteren dergelijke casenummers niet. Wilt u daarom in een reactie even het traceernummer van uw zending doorgeven? Dan kunnen wij meer informatie inzien om u verder te kunnen helpen.Alvast bedankt voor uw reactie.Hartelijke groet,Jip DHL Parcel Webcare

Reactie van de melder van de klacht Henk de Bree

4 maanden geleden - Het gaat om een pakket dat ik ingeleverd heb op het DHL inleverpunt byanouschka , Lindenlaan 62 ,1271BB Huizen .( op zaterdag 16 mei j.l.) Omdat er geen verzendlabel op zat heeft mevrouw Anouschka het label met nummer 3SDFC5051055490 vanaf mijn telefoon gescand en er vervolgens een nieuw label opgeplakt met verzendnummer 3SDSP007591475 Het gaat om mijn (H.W.de Bree, Eland1 ,1273GJ Huizen) verzending naar R.C.Haverhals, Esdoorngaard15 ,5051ZV Goirle . Hopelijk is u duidelijk dat er iets totaal is misgegaan Graag uw hulp om het pakket boven water te krijgen .m.vr.gr H.W de Bree ( afzender van het pakket , waarvoor ik uiteraard betaald heb om het verzonden te krijgen )

Bericht van DHL

4 maanden geleden - Goedemiddag,Bedankt voor uw bericht. Het lijkt er inderdaad op dat het pakket een verkeerd label heeft gehad waardoor deze nu onderweg naar het retour adres van HM is gegaan. U kunt ook altijd contact opnemen met HM om na te gaan of het pakket daar al bekend is. Meestal sturen zij dergelijke pakketten die niet voor hun zijn weer terug met DHL, hier zal alleen wel even overheen gaan waarschijnlijk. Toch start ik graag een onderzoek op! Kunt u mij voorzien van de volgende gegevens? - Wat zijn de afmetingen en het gewicht van de zending? - Wat zijn de uiterlijke kenmerken van de zending? Denk hierbij aan aan kleur, type verpakking, eventuele stickers, logo’s of tape. - Wat is de inhoud van de zending? - Wat is de waarde van de zending? - Graag je contactgegevens (E-mailadres Telefoonnummer)Bij voorbaat dank.Met vriendelijke groet, Nikki Webcare DHL Parcel Nederland

Reactie van de melder van de klacht Henk de Bree

4 maanden geleden - Dank voor uw reactie .Fijn dat u een onderzoek wilt opstarten ,ik ben erg bevreesd dat het pakket zoekgeraakt is en niet meer terug te vinden is .Hier de gegevens waar u om vraagt : 1.Mijn naam is H.W.de Bree ( afzender van het pakket dat is ingeleverd bij dhl inl.punt) 2.emailadres is [email protected] 3.tel.nr. is 06 24936882 ,omdat ik vrijwel doof ben, a.u.b.contact per whatsapp 4.afmetingen pakket ca.60x40x30cm 5.gewicht ca. 9,8 kg 6. kenmerken pakket : lichtbruine gebruikte sigaretten verpakkingsdoos(Marlboro ?) 7.in de linkerbovenhoek staat met viltstift “breekbaar” 8. veel bruine verpakkingstape gebruikt voor stevige verpakking ivm.gewicht 9.Inhoud : PHILIPS videorecorder VR2414, systeem video VCC 2000 ,gehuld in piepschuim 10. Huidige marktwaarde € 125

DHL

Heeft op 27 mei 2020 om 14:42 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.

Bedankt voor al uw gegevens. Ik heb hier nog even overlegd omdat dit een uitzonderlijke situatie is. Omdat uw pakket toch terug is naar HM en dit ook duidelijk is, heeft het voor ons geen zin om een onderzoek op te starten. Ik wil u daarom vragen contact op te nemen met HM, dit te melden en te vragen of zij het pakket naar u willen sturen zodra het binnen is.

Judith
DHL Parcel Webcare

Heeft op 27 mei 2020 om 15:01 geantwoord

Dank voor uw bericht .
Omdat DHL het pakket abusievelijk naar H&M verzonden heeft , en omdat ik doof ben ,wil ik dat u contact opneemt met H&M en vraagt of ze het willen terugsturen naar het inleverpunt ,want daar is er het verkeerde label op geplakt , of naar mijn huisadres .
Nog beter zou natuurlijk zijn als u H&M vraagt om het naar de plaats van bestemming kan worden verstuurd want dat is uiteraard waar ik voor betaald heb.

Ik begrijp overigens totaal niet hoe het komt dat het naar H&M is gestuurd

Alle klachten die gemeld zijn door Henk de Bree