Klacht: Onjuiste informatie en geen bezorging

op 21 december 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Sinds zondag 3 december is mijn pakket door de Mediamarkt (ook vertraagd) aangeboden bij Post NL en het is inmiddels 7 december en ik heb mijn pakket nog niet.

Op maandag 4 december is er iemand langs geweest maar toen was ik niet thuis. Vervolgens heb ik een account aangemaakt en 1,95 euro betaald en aangegeven dat ik mijn pakket graag geleverd zou zien worden op dinsdag 5 december tussen 18 en 22 uur. Op dinsdag keek ik op de Track and Trace en zag ik tot mijn verbazing dat de verzending vertraagd was en het pakker nu op woensdag 6 december tussen 18 en 22 uur geleverd zou worden. Mijn actie was dat ik de reeds gemaakte afspraken af heb gezegd zodat ik thuis zou zijn wanneer de bezorger zou arriveren. Helaas heb ik heel de avond tevergeefs gewacht op de bezorger.

Ik heb telefonisch contact gezocht met Post NL na 25 wachtenden voor mij heeft iemand mij te woord gestaan en mij uiteindelijk niet naar mij tevredenheid kunnen helpen.

Dat het pakket z.s.m. bij mij bezorgd word en dat de Track and Trace die verzonden is word nagekomen.

Als neemt het mijn algehele ontevredenheid niet weg, vrees ik.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 29 december 2017 om 13:03 geantwoord

Geachte mevrouw Terlouw,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik vind het erg spijtig om te vernemen dat er vertraging is ontstaan in de bezorging van uw pakket. Mijn excuses hiervoor. Graag reageer ik op uw bericht.

Omdat u de track&trace code van het betreffende pakket niet mee heeft gestuurd kan ik helaas de status en gang van zaken niet voor u nakijken. We streven er uiteraard naar alle pakketten op de aangegeven dag en binnen het aangegeven tijdvak te bezorgen. Op internet en in de app wordt het verwachte tijdstip van bezorging aangegeven. Pas zodra de status van een zending verandert naar ‘sorteercentrum’ en ‘onderweg’ kunt u het pakket dezelfde dag verwachten. Een enkele keer kan er tijdens het sorteerproces vertraging ontstaan waardoor de bezorging die dag niet haalbaar is en uitgesteld moet worden naar de volgende werkdag. Mijn excuses voor alle overlast die u hiervan heeft ondervonden. Ik ga er vanuit dat u het pakket inmiddels in ontvangst heeft kunnen nemen.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL of indien u het pakket nog niet heeft ontvangen dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https://www.postnl.nl/klantenservice/

Alle klachten die gemeld zijn door Bettwin