Klacht: onjuiste en daardoor tardief bestelde rouwkaart

Jeannette Raymakers op 10 november 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Gaarne wil ik mijn vergaande ongenoegen uiten over de wijze waarop een van Uw medewerkers een rouwkaart op ons adres aan De Grote Overbrug 2 (5707LH)besteld heeft. Heden op 2 november 2017 namen wij toevalligerwijs kennis van een kennisgeving van overlijden en ter aarde bestelling van een intieme vriend. Inmiddels had de gelegenheid om afscheid te nemen en de begrafenis reeds plaatsgevonden. Wat bleek? De rouwkaart met als poststempel 29 oktober 2027 (Nieuwegein) is niet in de bestemde postbus aan ons huis bezorgd doch ergens voor de voordeur neer “gesmeten”. (en wellicht nog van zijn plaats gewaaid) Omdat vanmorgen een koerier een pakketje kwam bezorgen aan de voordeur werd de rouwkaart (kennelijk door vochtigheid aangedaan) ontdekt. U zult begrijpen dat wij dit gegeven hoog opnemen, nu ons op deze wijze groot immaterieel leed is berokkend. Wij eisen dan ook dat gepaste maatregelen worden getroffen.

Hoewel het leed is berokkend ontvangen wij graag Uw reactie op welke wijze U deze klacht tegemoet treedt en welke maatregelen U heeft getroffen

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 10 november 2017 om 10:55 geantwoord

Geachte mevrouw Raymakers,

Uit uw bericht begrijp ik dat u per toeval de rouwkaart van een intieme vriend aantrof in uw voortuin. Ik begrijp dat u de rouwkaart aantrof nadat de begrafenis had plaatsgevonden. Ik kan me slechts voorstellen hoe verdrietig dit voor u geweest moet zijn. Ik wil u mijn excuses aanbieden hiervoor.

De rouwkaart had in uw brievenbus bezorgd moeten worden. Omdat dit niet goed is gegaan, heb ik een klacht voor u ingediend. Een leidinggevende zal uw klacht met de postbode bespreken, zodat een situatie als dit niet nogmaals voor zal komen. Nadat het gesprek heeft plaatsgevonden, zal een leidinggevende telefonisch contact met u opnemen om u op de hoogte te stellen van de afhandeling van uw klacht.

Ik wil u nogmaals excuses aanbieden vanwege deze verdrietige situatie. Omdat een leidinggevende contact met u zal opnemen, ga ik ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Alle klachten die gemeld zijn door