Klacht: Ongevraagd contract beëindigen.

op 07 oktober 2011 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Blijkbaar is het bij Essent mogelijk om zonder de
afnemer op een of andere manier op de hoogte te stellen het contract te beeindigen.
Ik heb nergens getekend en ook heb een andere leverancier geen opdracht gegeven om over te stappen.
Gelukkig dat Enenix de moeite neemt om nog een dreigbrief te sturen, want zonder leverancier wordt je
binnen 15 dagen afgesloten met de daarbijbehorende kosten. Omdat het post is voor de nieuwe bewoners van dit pand is
en ik hier toch al weer wat jaartjes woon had ik het bijna gelijk in het groen archive gegooit.

Toch maar even bellen met de klantenservice van Essent. Alleraardigste dame die aangeeft dat alles goed komt en de beeindigen wordt tegengehouden.
Ik zou een bevestiging krijgen en mijn 5 jarig contract zou gewoon weer doorlopen, er kon nog een afrekening komen en de boete
omdat ik mijn 5 jarig contact niet uitgezeten, maar die hoef ik niet te betalen. Na een paar dagen Enexis maar even gebeld of ik alweer een leverancier had.
Helaas meneer ik zie niets in het systeem en hiervoor moet u toch bij Essent zijn. Direct weer gebeld met A. de Jong Klantenservice Essent en dit hele verhaal weer uit de doeken gedaan en
ik vermeld heb ik ook geen toegang meer heb tot mijn essent. Deze zou contact opnemen met de betreffende afdeling en er spoed van laten maken zodat ik maandag j.l. weer bekend zou zijn bij Ennexis.
Nu is woensdag en ben nog steeds niet bekend bij Ennexis, ik heb geen toegang tot mijn essent en de bevestiging en de excuses heb ik nog steeds niet binnen.

Misschien dat Nuon bereid is om mijn boete te betalen en toch maar overstappen. Ik heb geen vertouwen meer in Essent.

Gewenste Oplossing:

Breng je klanten schriftelijk op de hoogte en als het dan een keer fout gaat!! LOS HET DAN OOK OP!

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 25 oktober 2011 om 10:11 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer, mevrouw Beens,

Wij hebben uw klacht afgehandeld. U heeft op 6 oktober telefonisch contact gehad met mijn collega. Hij heeft u ook ter bevestiging een brief verstuurd.

Met vriendelijke groet,

Angelique
Essent medewerkster

Alle klachten die gemeld zijn door Noisy