Klacht: ongelooflijk incompetent personeel

Het betreft volgende code 3STMFG6157841. De bezorger van ons pakket wist niet wat een pakket in ontvangst nemen onder voorbehoud van nazicht is. Toen we dit bij de ondertekening wensten te vermelden ging hij er gewoon vandoor met ons pakket dan wel al volledig betaald is. We konden ook op geen enkele manier nakijken of het pakket wel voor ons bestemd was en van de juiste afzender kwam. De leveringsbon werd gewoon niet getoond.
Bij de klantendienst op het nummer 015/480285 (België) kregen we een ongelooflijk eigengereide en onbekwame Vanessa aan de lijn, die maar bleef doordrammen. De ene keer sprak ik niet luid genoeg de andere keer sprak ik te luid. Ze was ook helemaal niet efficiënt. Het nummer van het pakje dat ik onmiddellijk had doorgegeven had ze niet genoteerd. Ze bleef maar uitleggen hoe alles in z’n werk ging maar stappen ondernemen om ons verder te helpen deed ze niet. Plots begon ze te vragen naar een streepjescode. Hoe kunnen wij nu een streepjes code kennen als we geen pakket hebben ontvangen. Bleek dit het nummer te zijn dat ik al eerder had doorgegeven en dat ze toen niet genoteerd had. Dan verbrak ze de lijn. Opnieuw bellen. Opnieuw Vanessa aan de lijn, zelfde probleem. Dan werden we doorverbonden met de manager van het kantoor Marcy, dit was zowaar nog erger. We geloven ook niet dat zij de manager is, waarschijnlijk gewoon een collega die zich voor de manager uitgeeft. 5 keer heb ik het nummer moeten herhalen. Telkens was er een cijfer of letter dat ze niet begrepen had; Nochtans had ik de internationale spellingcode gebruikt en alles bij herhaling heel langzaam en duidelijk gezegd. Onvoorstelbaar. Blijkbaar was een klacht noteren ook voor haar te moeilijk of wenste ze er gewoon haar tijd niet in te steken. Ook zij heeft de lijn verbroken.
Het pakket werd dus niet vandaag afgeleverd zoals dit nochtans contractueel overeengekomen was met de verzender. Dit is duidelijk contractbreuk. Maar het is Post NL die verantwoordelijk is voor deze contract breuk. Ook de verzender heeft een klacht ingediend.

Zowel de chauffeur van de pakjesdienst als de 2 dames Marcy en Vanessa van de klantendienst dienen een degelijke bijscholing te krijgen over klantvriendelijkheid en over hoe contractvoorwaarden van een verzender bepalen hoe zij zich dienen te gedragen ten opzichte van de ontvanger. Deze personen moeten ook meer en beter gecontroleerd worden.
Wij wensen de oprechte verontschuldigingen van deze 3 personen persoonlijk.

Wij hadden ons immers vandaag speciaal vrijgemaakt en ons naar het leveringsadres begeven voor deze levering. Wij hebben nu met de verzender andere regelingen moeten treffen voor het bekomen van het pakket. Wij moeten ons weerom vrijmaken en ons naar het leveringsadres begeven.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 09 mei 2017 om 15:11 geantwoord

Geachte heer Redant,

Hartelijk dank voor uw melding op deze website. Ik vind het erg spijtig om te vernemen dat de aflevering van uw pakket op deze manier is verlopen en dat het contact met de klantenservice zo moeizaam verlopen is. Graag geef ik u een toelichting.

Ik heb geen inzage of informatie over zendingen die door PostNL België worden afgeleverd en zie dat u reeds via de chatfunctie op onze website contact met ons heeft opgenomen. Zoals mijn collega u heeft geadviseerd kunt u zich in deze situatie wenden tot de afzender, tot PostNL België of tot de politie. U kunt op de website http://www.postnl.be/contact/ eventueel het contactformulier invullen en op die manier uw klacht kenbaar maken. Ik hoop uiteraard dat deze vervelende situatie snel naar tevredenheid zal worden opgelost en ga er vanuit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL Nederland dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https://www.postnl.nl/klantenservice/

Heeft op 09 mei 2017 om 15:28 geantwoord

Nee er is helemaal geen oplossing. Mijn pakket is er nog steeds niet. Ik had wel voor dit pakket betaald en wenste dit pakket te ontvangen.
Ik vind het ook niet kunnen dat er geen oplossing wordt geboden. Maar dat de ene klachtendienst mij doorstuurt naar de andere en weer terug.

Alle klachten die gemeld zijn door zeer ontevreden bestemmeling van een nooit ontvangen pakket