Klacht: Ongelofelijk slechte bezorging!

Ed. op 06 januari 2020 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

We staan vandaag voor de deur tussen 12.42 -16.42 werd mij op zaterdag 04-01-2019 gemaild.

Ik zorg dat ik bij mijn 75 jarige moedertje ben om het pakket in ontvangst te nemen, zij is namelijk slecht ter been.

Rond 13.50 zie ik het DHL busje aankomen rijden, ik zie dat de bezorger eerst nog een pakket voor de overburen heeft maar ik snel mij alvast naar beneden om het de bezorger iets makkelijker te maken; zij woont namelijk drie hoog!

De beste man komt al bellend in zijn onverstaanbare moedertaal naar buiten gelopen richting zijn bus. Hij kijkt mij aan, loopt al bellend door, stapt in, toetert geïrriteerd naar een oudere dame die het parkeervak uitkomt en rijd hard weg..
Vreemd! zou er dan nog een DHL bezorger de zelfde route rijden???
Ik maak rechtsomkeert en ga weer naar boven…

Tot min schrik krijg ik een mail van DHL: JE PAKKET GAAT NAAR JOUW DHL SERVICEPOINT Onze bezorger stond om 13.58 helaas voor een dichte deur met je pakket. Maar geen zorg, je pakket gaat de volgende werkdag naar een DHL ServicePoint in de buurt.

Dit kan niet waar zijn???? Ik pak de telefoon en bel direct de klantenservice. Hier krijg ik een Rochelle aan de telefoon die zegt dat de chauffeur netjes een niet thuis briefje in de bus heeft gedaan.. Ook kan zij geen contact opnemen met de chauffeur maar wel een melding maken. Ik loop ondertussen naar beneden om te kijken of het briefje er dan toch ligt maar nog voor ik dit kan doen drukt zij mij weg en krijg ik het bandje hoe vind u de service van DHL

Ik wacht nog even rustig af of de dame mij terug belt maar helaas… ik moet dus nog een keer de klantenservice bellen (voor €1,- per gesprek)

Ik krijg hier van Micha te horen dat de klacht is doorgezet naar het depot…de chauffeur hier niet mee weg komt maar hij niet kan zorgen dat het pakket alsnog komt. Ik moet het dus maar even bij het servicepunt ophalen maandag…

DHL, deze beste chauffeur is onder werktijd druk met zijn privézaken, liegt over briefjes die wel of niet in de bus zijn gegooid(dit is dus NIET gebeurd) en komt de bezorgafspraken niet na!

Ik ben benieuwd of deze meneer zich beseft dat niet iedereen dagelijks thuis kan zijn om pakketjes aan te nemen, en niet iedereen in staat is naar het DHL punt te lopen??

Daarnaast vraag ik mij af wat jullie verdienen aan het opzettelijk niet afleveren van pakketten waardoor de ontvanger genoodzaakt is gebruik te maken van jullie dure klantenservice telefoonnummer à €1,- per gesprek… in dit geval en ik onnodig €2,- belkosten aan DHL kwijt.

Ik verwacht van DHL dat het pakket alsnog op het af te leveren adres of een ander adres naar keuze bezorgd wordt.

Ik verwacht dat DHL de gemaakte telefoonkosten van 2 euro op mijn rekening stort.

Ik breng Nespresso op de hoogte van deze praktijken, ik neem aan dat dit een grote klant van u is die hiervan op de hoogte wil zijn.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 06 januari 2020 om 13:22 geantwoord

Goedendag,

Wat een buitengewoon vervelende samenloop van omstandigheden lijkt dit te zijn, maar ik kan me goed voorstellen dat u hier niet over te spreken bent. Uiteraard zullen we dit intern terugkoppelen richting de chauffeur, om herhaling in de toekomst te kunnen voorkomen want dit is niet wat wij verwachten van onze chauffeurs! Wat betreft de gevraagde oplossing om het pakket op te laten halen bij het servicepunt waar deze nu geleverd is, en vervolgens weer sturen naar uw adres of een adres naar keuze, moet ik u mededelen dat wij deze mogelijkheid niet hebben binnen een dergelijk geautomatiseerd verzendkanaal als deze. Hiernaast bieden wij meerdere manieren om contact met ons op te nemen die kosteloos zijn zoals Social Media of Live Chat hierdoor kan ik u niet tegemoet komen in de telefonische kosten die u in rekening zijn gebracht. Hopelijk hoeft u een dergelijke ervaring met ons niet meer mee te maken in de toekomst, mijn oprechte excuses voor het ongemak!

Mike

Ed.

Heeft op 06 januari 2020 om 20:42 geantwoord

Als jullie een live chat bieden heeft de klant er iets aan.

De gratis klantenservice diensten die jullie aanbieden worden pas na dagen beantwoord of soms zelfs helemaal niet; tot het openbaar geplaatst wordt.
Ik belde jullie om ervoor te zorgen dat de chauffeur, die de straat nog niet uit was! alsnog het pakket af kon leveren.

Ik vind DHL met de dag slechter worden en helaas delen vele dit met mij.
Zelfs het DHL punt; waar jullie mijn 75 jarige moeder voor niets naartoe laten lopen!! gaf mij het bericht mee dagelijks klachten te krijgen. En nog erger is dat zij jullie \"buitenlands bellende chaffeur\" direct herkende..
Ook Nespresso krijgt ook dagelijks klachten binnen over de bezorging dus zij tellen de klachten inmiddels ook op.

Succes DHL, jullie komen er wel......

Alle klachten die gemeld zijn door Ed.