Klacht: Ongeautoriseede uitgestelde bankbetaling ipv direct terugsturen van betaling

op 21 juni 2016 over Paypal in de categorie Betalingsdiensten

Op 15 juni jl een betaling ontvangen van een koper van goederen op Ebay UK. Na acceptatie van betaling gaat betaling meteen ‘on hold/in behandeling’ en komt pas na 3-4 weken vrij. Zou te maken hebben met kopersreputatie opouwen op Ebay UK. Ik heb hier GEEN melding van gekregen dat dit zou gebeuren (i.t.t. wel een melding als ik iets wil plaatsen op bijv. Ebay.com).

aangezien ik hier niet mee akkoord ging en niet al iets verstuur om vervolgens 3-4 (of meer) weken op mijn geld te wachten heb ik de betaling dezelfde dag met de knop ‘terugbetaling’ terug gezonden naar de koper. Echter gaat deze tot mijn grote verbazing ook weer “in behandeling”.

Na al diverse berichten op en neer naar Paypal met alleen maar standaard antwoorden blijkt ineens dat Paypal zonder toestemming een uitgestelde bankbetaling incasso heeft verzonden naar mijn bank om de betaling terug te zenden terwijl hetzelfde bedrag op mijn Paypal rekening in de wacht staat.

Hoogst opmerkelijk. Nou blijkt namelijk dat de uitgestelde bankbetaling incasso bij niet lukken van de incasso (wat zeker het geval gaat zijn) pas na 30 dagen vervalt.

M.a.w. Ik of de koper kunnen 30 dagen gaan wachten op mijn of zijn geld omdat Paypal er een enorme bende van maakt en zogenaamd niks kan annuleren.

Inmiddels heb ik nog maar weinig vertrouwen in Paypal en overweeg ik serieus om Paypal vaarwel te zeggen. (Ebay is al einde oefening).

Gewenste oplossing: Lopende incasso annuleren, de in behandeling staande ontvangen betaling vrijgeven en de in behandeling staande terugbetaling voldoen met de ontvangen betaling zodat beide partijen weer verder kunnen.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Paypal

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Paypal nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door vandendungen@gmail.com