Klacht: Oneens met bijbetalen van portokosten

op 19 september 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb een kaart ontvangen van PostNL over het bijbetalen van portokosten (4,68 6 postzegels). Ik meld via PostNL vaker online poststukken aan. Dit betrof een brievenbuspakje die een kinder scouting blouse bevatte, die dus gemakkelijk door de brievenbus pastte, want dit heb ik thuis nog gecontroleerd.

Vervolgens mijn pakje weggebracht naar de Jumbo (PostNL punt) en ook hier vindt er nog een controle plaats bij ontvangst.

De persoon aan wie ik het pakje heb opgestuurd, heeft aangegeven het pakje ook gewoon via de brievenbus te hebben ontvangen.

PostNL claimt dat het pakje met pakketpost had moeten worden verstuurd, omdat het niet aan de gewenste afmetingen voldeed volgens de informatie op hun website.

Telefonisch is PostNL onbereikbaar, meer dan 10 minuten in de wacht gestaan en ook de chat functie kun je 15 minuten kijken naar de boodschap Even geduld terwijl we u verbinden met een agent.

Dan maar melden via Klacht.nl en hopen op een antwoord.

Gewenste Oplossing:

Ik ga niet bijbetalen voor een pakket wat bij het versturen wel aan de voorwaarden voldeed. Dit is dan tijdens het transport mogelijk mis gegaan, maar het pakje is gewoon in de brievenbus afgeleverd.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 19 september 2017 om 14:10 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw Sloterdijk-van Duijnhoven,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. Ik vind het spijtig om te vernemen dat u portokosten heeft ontvangen omtrent een poststuk dat is gecontroleerd op het postkantoor en bij de geadresseerde in de brievenbus is afgeleverd. Mijn excuses hiervoor.

Ik heb hier een melding van gemaakt en de kosten voor u laten vervallen. U hoeft deze uiteraard niet te betalen. U zult hier verder geen bericht meer over ontvangen en u mag de portokaart weg doen.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; http://www.postnl.nl/klantenservice/

Met vriendelijke groet,
PostNL

Reactie van de melder van de klacht Bianca0804

11 maanden geleden - Hartelijk dank voor de geboden oplossing.

Alle klachten die gemeld zijn door Bianca0804