Klacht: Onduidelijkheid over pakket (nummer onbekend)

op 03 mei 2016 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

21 april 2016: Bezorger van DHL aan de deur of ik even rond de 40 euro af wilde tikken (vermodelijk douanekosten).
Bezorger kon mij niet vertellen wat de omschrijving van het pakket was waardoor ik geen flauw idee had met welke zending ik te maken had. Ik bestel meerdere pakketten die lopen via verscheidene koeriersdiensten. Omdat er niet achterhaald kon worden wat er in het pakket zat heb ik het geweigerd. Vervolgens is het pakket met de bezorger weer mee terug gegaan.

Via de mail contact gehad met DHL om informatie over dit pakket te krijgen. Deze informatie kon mij niet medegedeeld worden zonder nummer (die ik dus niet heb) Het vermoedelijk voor mij bestemde pakket met onbekende inhoud zit nu ergens in een DHL depot op niemand te wachten.

Voor ik teken en betaal voor een pakket wil ik eerst weten waarvoor ik teken en betaal. Graag ontvang ik van DHL een nummer/of foto van het shipping label. Indien een foto onmogelijk is volstaat een volledige beschrijving van inhoud en waarde op basis van label ook.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 03 mei 2016 om 15:28 geantwoord

Beste Stevos,

Ten eerste mijn oprechte excuses voor het ongemak dat u ervaart met DHL.

Tot mijn grote spijt moet ik u mededelen dat ik u via dit medium niet verder kan helpen.
Deze site (klacht.nl) wordt beantwoord door DHL Parcel. Uw zending is via het netwerk van DHL Express gegaan. Wij van DHL Parcel hebben helaas geen inzicht in de zendingen van DHL Express. Ik wil u vragen om contact op te nemen met de klantenservice van DHL Express. Dit kunt u doen via het telefoonnummer 0880552000.

Mijn oprechte excuses dat ik u niet verder kan helpen.

Carola
DHL klantenservice.

Heeft op 14 mei 2016 om 16:53 geantwoord

Niks persoonlijks Carola,

aan het beleid kun je immers niks veranderen. DHL maakt het de klant zo wel erg lastig de juiste tak van jullie bedrijf te benaderen. Alsof het bedrijf opereert onder 1 naam maar toch niet hetzelfde zijn. Verwarrend en onnodig. Door dit geklungel is het aan mij gerichte pakket teruggestuurd naar de zender.

Top DHL, jullie kunnen je nu meten aan DPD en PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door