Klacht: Onduidelijke communicatie, zeer slechte bezorging

op 23 februari 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Een bestelde jas zou vorige week woensdag bezorgd worden. Aan het einde van de dag was er echter nog steeds niks bezorgd. Toen ik donderdag ochtend de app opende, bleek daar dat het pakket al bezorgd was, op woensdag.
Maar niet bij mij dus…….

Blijkbaar is dit een methode om wel alvast het pakket te scannen, terwijl het nog niet eens is afgeleverd. Super verwarrend dus.

Donderdag weer geen briefje in de bus en nergens een pakketje te bekennen. Vrijdag weer niet. Zaterdag ochtend uiteraard ook niet. ‘S middags voor een paar dagen weg gegaan op een gepland uitje.

Nou tref ik vanmorgen, rúím een week later, naast de voordeur in de bosjes een zeiknat pakket aan. Half bevroren, vies en vochtig. Maar, nog steeds geen briefje in de bus dat er uberhaupt iets bezorgd zou zijn. En dat ze het blijkbaar gewoon weg hebben gezet…….

Heb dan in ieder geval het lef om een briefje achter te laten om de klant te informeren dat ze met het slechte weer wast vaker moeten buiten kijken.

Hele slechte communicatie. Dit ga ik zeker doorvertellen aan anderen.

Gewenste Oplossing:

De betreffende post bezorger localiseren en excuses laten maken / hier op aan spreken.

Duidelijke communicatie: niet het pakket scannen voordat het uberhaupt geleverd is.

Tegemoetkoming voor het ongemak en compensatie van de geleden schade

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

10 maanden geleden - Geachte heer/mevrouw Havermans, Dank u wel voor uw bericht op deze website. Uit uw bericht begrijp ik dat uw pakket onbeheerd is achtergelaten en dat u geen briefje van ons heeft ontvangen. Dit is zeker een kwalijke zaak en ik wil u mijn oprechte excuses aanbieden. Ik wil ook graag een melding voor u doorzetten. Zou ik van u de track en trace code mogen ontvangen? Dan zorg ik ervoor dat de bezorger hierop wordt aangesproken door zijn leidinggevende. Ik zie uw reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Bericht van PostNL

9 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw Havermans, Onlangs heeft u op deze site een klacht geplaatst. Om uw klacht goed in behandeling te kunnen nemen, hebben we aanvullende info van u nodig. We hebben u daarom een bericht gestuurd met verzoek om aanvullende informatie. Wij hebben tot nu toe geen antwoord van u ontvangen. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht S.Hvm

9 maanden geleden - Hallo, U heeft inderdaad goed begrepen dat het pakket onbeheerd is achter gelaten en een week buiten, in weer en wind heeft gestaand door toedoen van uw bezorger. Daarbij hadden we nog geluk dat het inmiddels niet door een voorbijganger was meegenomen. En dat het product zelf in de doos uiteindelijk maar weinig schade had opgelopen. Nogmaals, deze manier van bezorgen is zeker niet klantvriendelijk. Dus ik zou graag horen dat de betreffende bezorger er op wordt aangesproken en ik wordt gecompenseerd voor mijn ongemak. De track en trace code is: 3SBPX126748710 Indien u nog meer input nodig heeft hoor ik het graag. Met vriendelijke groet, S Havermans

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 23 februari 2018 om 09:42 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer, mevrouw Havermans,

Hartelijk dank voor uw reactie en aanvullende informatie. Ik vind het erg spijtig om te vernemen dat de bezorging van uw pakket op deze manier is verlopen. Mijn excuses hiervoor. Graag reageer ik op uw bericht.

Uw klacht heb ik doorgegeven aan de leidinggevende van de bezorgafdeling. Hij of zij zal de bezorger aanspreken op de gang van zaken en zal indien nodig passende maatregelen treffen. Omdat de melding intern wordt afgehandeld zal hierover verder geen contact meer met u worden opgenomen. Aansprakelijkheid voor gevolgschade is uitgesloten volgens de Algemene Voorwaarden, ik kan er helaas niet voor zorgen dat u in aanmerking komt voor enige vorm van vergoeding. Ik vertrouw erop dat door de ondernomen actie de kwaliteit van de bezorging op uw adres weer op het niveau zal komen wat u van ons mag verwachten. Nogmaals mijn excuses voor de gang van zaken en de overlast die u van deze situatie heeft ondervonden.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https://www.postnl.nl/klantenservice/

Met vriendelijke groet,
PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door S.Hvm