Klacht: Onduidelijke bezorgeisen

op 21 juni 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Chauffeur is omgedraaid nadat hij dacht de garage niet in te kunnen. Ipv contact opnemen met mij als klant is hij gewoon weggereden. Na telefonisch contact blijkt een chauffeur van post.nl geen spullen te kunnenmogen dragen. Als klant kun je echt niet aangeven dat je op een autovrij deel woont. Andere bedrijven bezorgen wel en maken gebruik van een karretje. Klacht bestaat dus uit meerdere onderdelen:
1. Chauffeur die gewoon wegrijdt zonder mij als klant te informeren of te overleggen. Ik heb zelf voor uitleg naar de klantenservice moeten bellen
2. Geen duidelijkheid over bezorgbeperkingen voor klanten; kom je dus achter omdat de bezorging verkeerd gaat
3. Klantonvriendelijk beleid, door klanten zelf te ervaren laten sjouwen. Schaf een karretje aan en bezorg aan de deur en bij problemen neem contact op met klant.

Als bovenstaande Verandert, zie de punten

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

2 jaren geleden - Geachte mevrouw Muller, Bedankt voor uw bericht. Ik vind het zeer spijtig dat u de bezorger het pakket niet bij u heeft bezorgd en is weg gereden. Ik reageer graag op uw bericht. Ik begrijp uit uw bericht dat de bezorger is weg gereden nadat hij het pakket niet bij u heeft kunnen bezorgen. Tevens begrijp ik dat de bezorger heeft getracht de garage te openen om mogelijk het pakket er te bezorgen. Dit is zeer spijtig en ik wil u mijn oprechte excuses aanbieden voor het gedane ongemak. Voordat ik ontvang graag extra informatie voordat ik een duidelijke reactie kan geven op deze situatie. Ik ontvang daarom graag de 3S-code van het pakket. Tevens hoor ik graag van u of u thuis was tijdens de bezorging en indien dit niet zo is, hoe u weet dat de bezorger de garage in wou gaan. Daarnaast hoor ik graag naar welk telefoonnummer u heeft gebeld voor deze informatie. Klantenservice medewerkers beschikken namelijk niet over informatie als lichamelijke conditie van bezorgers. In afwachting van uw antwoord verblijf ik. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht FleurMuller

2 jaren geleden - Beste post NL, U vraagt om een 3S-code. Deze kan ik nergens vinden in alle ontvangen mails. Ik was zeker thuis en zag op de track trace dat de bezorger er bijna was, toen ik een mail ontving dat er een probleem was. Ik heb toen meteen het nummer: 088-236 3764 gebeld. Degene aan de telefoon zei op een foto te zien dat de bezorger de garage niet in kon vanwege de hoogte. U schrijft dat de bezorger heeft geprobeerd de garage te openen. Dat heb ik niet geschreven en was ook niet nodig, want de garage was open. Ik heb ook niets geschreven over de lichamelijke situatie van de bezorger. Er werd mij verteld dat een bezorger geen dingen bezorgt als ze niet met de bus tot aan de voordeur kunnen komen. Er is mij Letterlijk verteld dat ik dan zelf moet sjouwen. Ik heb inmiddels de bestelling geannuleerd. Ik ben zeer ontevreden over zowel de Mediamarkt als post NL. Er valt nog heel wat te doen op het gebied van klantgerichtheid. Ik wil daar graag meer informatie over geven, maar dan telefonisch. Zo per mail is ook niet erg wenselijk en efficiënt. Met vriendelijke groet, Fleur Muller

Heeft op 21 juni 2018 om 11:42 geantwoord

Geachte heer, mevrouw Muller,

Hartelijk dank voor uw reactie. Aan de hand van het gegeven telefoonnummer kan ik zien dat de bezorging mogelijk is gedaan via de bezorgdienst [email protected] Zij hebben een eigen klantenservice. Voor klachten en informatie wil ik u dan ook adviseren om dit bij hen aan te geven. Zij kunnen dit verder met u afhandelen.

Ik ga ervan uit u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http:www.postnl.nlklantenservice.

Heeft op 21 juni 2018 om 13:34 geantwoord

Ik word van het kastje naar de muur gestuurd. Dat is èn geen oplossing (zoals wordt gesuggereerd) èn het is niet klantvriendelijk. Iets dat MOGELIJK door een ander is gedaan. Wat moet ik daar mee? Dat is het je er lekker makkelijk van af maken.
De Mediamarkt verwijst naar post NL, post NL verwijst naar [email protected] En waar blijft de klant in dit geheel?

Alle klachten die gemeld zijn door FleurMuller