Klacht: onduidelijk heden over beeindigen van contract , na drie keer beeindigen kon het nummer bij een andere provider worden afgemeld

op 03 mei 2017 over Belcentrale in de categorie Vaste Telefonie

Omstreeks 6 Maart 2017,bleek er bij ons een probleem te zijn ontstaan bij het ontvangst van binnen komende telefoontjes. Na contact met de belcentrale bleek dat bij ons intern te zijn. Ik moest een monteur zoeken, de belcentrale heeft hier geen monteur voor is mij duidelijk gemaakt.
Oke monteur gevonden heeft een ander digitaal systeem aangelegd.
ik besloot mijn contract bij de belcentrale te beeindigen, meldde dit en vroeg om overschrijving naar een andere provider. De dame vertelde mij dat ik een contract had ( wel 20 keer) en dat ik daar aan vast zat en dat ik dat kon afkopen voor 200,- dan moest ik dat nu of morgen betalen.
Op dat moment had ik dat geld niet tot mijn beschikking ik vroeg of ik dat niet in termijnen of delen kon betalen. Oke was het antwoord ik stuur u een mail die moet u tekenen en dan is het geregeld. IK teken de mail (had ik dus niet moeten doen) .
Onder tussen probeert mijn monteur het nummer over te zetten. Dat lukt tot drie keer toe niet. Ik heb hier dus ook wel drie keer aanvraag en toestemming voor moeten geven. Inmiddels draait het nieuwe systeem en krijg ik rekeningen van de belcentrale van 50,- euro per maand. Na een belletje blijkt dat ik getekend heb voor een maandelijkse betaling van 50,- TOT DE MAAND OKTOBER DAT KOST MIJ DUS 400,-. De vriendelijke mevrouw aan de telefoon kon mij daar niet op attenderen,dat ze mij vertelde dat ik de mail moest ondertekenenen. Ik heb de mail dus ook niet begrepen

- ALs er door de Belcentrale geen wurg contracten meer worden aan geboden.
- Op het moment dat ik iets anders wil, in dit geval een termijn afbetaling dat mij dan verteld wordt dat ik het dubbele kwijt ben.
- niet slim van de belcentrale dat ze geen monteur aanbieden, dan was ik waarschijnlijk gewoon klant gebleven.
- drie keer vragen voor een overschrijving van het nummer, ik had echt het gevoel dat ik gepest werd.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Belcentrale over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Belcentrale in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Belcentrale een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Belcentrale

Heeft op 12 mei 2017 om 10:10 geantwoord

Geachte mevrouw van der Velden,

Afgelopen week heeft heeft u contact gehad met een collega van Belcentrale. Wij betreuren het ontzettend dat u een klacht heeft over Belcentrale.
Inmiddels is de klacht met u besproken en hebben we u een passende oplossing geboden. We hopen dat u hiermee tevreden bent en hopen u in de toekomst weer als klant te kunnen verwelkomen.

Vriendelijke groet,
Team Belcentrale

Alle klachten die gemeld zijn door sandra vermolen