Klacht: Ondeugdelijk product, geen fatsoenlijk contact met servicedesk

op 21 oktober 2011 over Strato in de categorie Websites - Building en Hosting

Sinds 2 weken heb ik het HiDrive product van Strato afgenomen. Dit betreft een online storage van 100 GB.

Het probleem begon eigenlijk al direct: Ik heb een Synology NAS, waar ingebouwde software beschikbaar is, gemaakt door Strato zelf, om data te backuppen naar de Strato HiDrive.

Na ongeveer 30 minuten (structureel) faalt de backup, met de melding dat de verbinding met de andere kant verbroken is.

Contact met de helpdesk leverde niets op: Eerst werd er gezegd dat dit aan mijn instellingen lag. Ik uitgelegd dat ik hun software gebruik, waar zowat niets aan in te stellen valt, krijg ik heel bot een handleiding teruggestuurd over een totaal andere backupoplossing (wel van Strato, maar niet m.b.t. de software op de Synology). Verdere mailtjes werden niet beantwoord.

Daarnaast ben ik eens ingelogd op de Online Bestandsmanager. Deze interface laat de data zien die gebackupped wordt, maar tot mijn schrik staat hier nu ook data op die ik helemaal niet aangevinkt heb voor upload! Reactie van Strato: Wij kunnen geen dienst verlenen, daar wij niet weten hoe u alles hebt ingesteld (zelfde riedeltje als hierboven volgt).

Daarnaast geprobeert om de data te verwijderen; dit betreft zeer veel mapjes en files, maar het is niet mogelijk om ze te verwijderen: constant de foutmelding: “er is een interne fout opgetreden”. Meerdere malen aan Strato gevraagd waar dit door komt, het probleem wordt gewoon genegeerd.

Uiteindelijk gevraagd of ze voor mij de HiDrive kunnen wissen, daar het niet lukt via hun aangeboden tooling.
Het antwoord: “U moet de map rechtsklikken en kiezen voor verwijderen.” That’s it. Het kan toch niet waar wezen??

Verder is er niets meer gereageerd naar mij over dit probleem…

Deze mensen kloppen mijn inziens geld uit de zakken van klanten. Ik denk serieus dat dit bedrijf bestaat uit een paar oplichters, die geen fatsoenlijk stabiel platform aanbieden voor de diensten die zij claimen te leveren. Daarnaast heb ik nog niet 1 fatsoenlijk nederlands of engels sprekende medewerker over de mail gesproken.

Een telefoontje naar de helpdesk leverde ook niets op: In gebroken en gebrekkig nederlands wordt gezegd dat je een mail moet sturen.

Ik ben behoorlijk kwaad, dat zij mij dit product hebben verkocht en dat het simpelweg niet werkt. De backups lopen niet, de bestanden zijn niet te verwijderen, MIJN data staat daar nu op zonder dat ik het zelf kan beheren, de servicedesk spreekt geen woord nederlands of engels (zo erg dat ik mij afvraag of ze wel begrijpen wat voor vragen er gesteld wordt) en ze zijn nog onbeschoft en kortaf ook.

Ik vind dat een bond of overheidsinstelling serieus onderzoek moet doen naar dit bedrijf, want ze verkopen gewoon wanproducten. Volgens mij is dit bij wet verboden, zo niet dan ga ik morgen ook gebakken lucht verkopen (met vooruit betalen natuurlijk).

Ik ben bang dat het niet mogelijk is om mij tevreden te stellen, daar ik geen vertrouwen meer heb in dit bedrijf. Het product lijkt niet capabel om datgeen te doen waar het voor bedoelt zou zijn:

- Stabiele, betrouwbare backups van gegevens;
- Een werkend filemanagement systeem om vervolgens de EIGEN DATA te beheren;
- Een vriendelijke, behulpzame servicedesk die ten minste fatsoenlijk Engels spreekt.

Aangezien dat dit mij niet haalbaar lijkt, wil ik het op het haalbare houden:

- Mijn data verwijderen van hun HiDrive;
- Mijn geld terug!

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Strato in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Strato een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Strato

Heeft op 31 oktober 2012 om 10:44 geantwoord

Helaas hebben we deze situatie niet tijdig en naar behoren voor u kunnen oplossen.

Het betreffende HiDrive account is inmiddels al geruime tijd definief gewist van onze servers. Geld terug kunnen we op dit late tijdstip niet meer aanbieden, het was echter mogelijk geweest om tijdens de eerste maand van het contract met terugwerkende kracht op te zeggen. In dat geval hadden we u het volledige factuurbedrag teruggeboekt.

Alle klachten die gemeld zijn door Klacht_Kami