Klacht: Onderzoeksformulieren voor vermiste pakketen worden traag behandeld

op 10 februari 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Als men tegenwoordig een onderzoek opstart wegens een vermist pakket, wordt dit onderzoeksformulier niet eens in behandeling genomen en wordt er na zeuren medegedeeld, dat het onderzoek binnen 2 weken wellicht wordt gestart. Met andere woorden, het is niet veilig meer om met TNT Post aangetekend te versturen, onderzoeken voor een vermist pakket worden soms na maanden nog niet opgestart, terwijl de verzendprijzen steeds hoger worden, een ontvanger heeft helaas geen maanden de tijd en moet na aantal weken een claim indienen bij bijvoorbeeld PayPal om het geld terug te krijgen, het gevolg is dat men dit bedrag verliest en ook n iet teug krijgt omdat een PayPal claim ook een beperkte tijd is, in ieder geval niet maanden.

Aantal maanden geleden ook een onderzoek moeten starten voor een ander vermist pakket, heb toen .na aantal weken niks gehoord te hebben na verzenden van formulier, via de chat gevraagd hoe of wat en toen zei men, ik zie dat iemand u al had moeten contacteren en toen werd ik de volgende dag opgebeld dat men het onderzoeksformulier ging behandelen.

Dit was de reactie die ik kreeg na het sturen van een mail over het volgende vermiste/niet aangekomen pakket:

Uw onderzoeksaanvraag is in goede orde aangekomen. Zodra uw zaak wordt opgenomen zal een medewerker contact met u opnemen.

Als onderzoek gestart is en pakket wordt bezorgd, betaal super hoge verzendkosten, wordt iedere keer duurder en service mag daarom beter i.p.v. slechter.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

4 maanden geleden - Geachte heer/mevrouw, Bedankt voor uw bericht. Het is zeer kwalijk dat er geen onderzoek naar het vermiste pakket wordt gedaan. Ik reageer graag op uw bericht. Ik begrijp uit uw bericht dat u meerder malen een onderzoek heeft proberen op te starten. Dit is echter zonder succes of met zeer veel moeite. Dit is zeer spijtig en kijk graag met u mee naar de betreffende situaties. Hiervoor ontvang ik graag de Track&Trace codes van de betreffende pakketten of brieven, eventuele bestaande case nummers en uw postcode plus huisnummer. Aan de hand van deze informatie kan ik u van meer antwoorden voorzien. Ik zie uw reactie, inclusief de uitgevraagde informatie, graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht T50

4 maanden geleden - Geachte, Hierbij de info/tracking link (onderzoeksformulier was online verzonden en ontvangen want had dit nagevraagd in chat): https://www.internationalparceltracking.com/Main.aspx#/track/3SKAAG7226977/GB/BS43EH

Heeft op 10 februari 2018 om 13:27 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw reactie. Ik heb de status van uw pakket bekeken en in het systeem gekeken of er een onderzoek is gestart. Ik zie dat er op 29 januari een navraagformulier naar u is toegestuurd die u dezelfde dag ook heeft ingevuld. Uiterlijk 14 februari zult u hier een reactie op krijgen. Omdat ik het onderzoek zelf niet uitvoer, wil ik u vragen om de reactie van het onderzoeksteam af te wachten.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door T50