Klacht: Ondertekenen is blijkbaar niet nodig?!

op 29 mei 2021 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Dag PostNL,

Ik zou graag willen weten waarom ik nooit hoef te tekeken voor pakketen die duidelijk getekend ontvangen moeten worden. Zelfs wanneer wij thuis vragen ‘moet ik nog ergens een krabbel zetten?’ Wordt dit standaard weggewuifd door de bezorger, en zet hij, volgens wat ik achteraf kan zien, simpelweg een streep in het handtekeningenvak. Ook in de coronaperiode is er nooit naar de laatste letters van mijn id gevraagd, wat volgens jullie eigen app wel had gemoeten. Dit alles gebeurt bij pakketten die soms honderden euros waard zijn. Nu is er lange tijd terug zelfs een van die pakketten verkeerd bezorgd, ook weer met een streep als handtekening, waardoor onmogelijk te achterhalen was bij wie het pakket nu dan wel afgeleverd was. Gelukkig hebben wij een goede omgeving, en zijn de mensen van 2 straten verderop het pakket een paar dagen later komen brengen, maar dat had ook fout kunnen gaan. Ik zou hier graag verbetering in zien, of een verklaring voor willen.

Ter informatie: postcode is 5423.

Koen van den Elsen

Ik zou graag zien dat er wel om een handtekening of id-kaart nummer gevraagd zou worden.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

2 maanden geleden - Geachte heer/mevrouw, Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een vraag heeft over een aangetekende brief. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht. Om uw klacht verder in behandeling te nemen ontvangen ik graag van u de barcode van de door u genoemde zending. Na ontvangst zal ik uw vraag verder in behandeling kunnen nemen. Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl. Met vriendelijke groet, PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door koen352003