Klacht: Onderhoud Combiketel

op 17 maart 2017 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

In het jaar 2016 is er geen onderhoud gepleegd. Dit terwijl er betaald is voor het onderhoud. Via mijn accountmanager bij Eneco, heb ik dit aangekaart. Ik moest maar zelf bellen. Dat heb ik ook gedaan. Er bleek iets mis te zijn met de migratie van hun systeem, waardoor mijn gegevens niet waren meegenomen. Ik zou worden teruggebeld. Tot heden niets meer gehoord. Dit wederom bij mijn contact bij Eneco aangekaart, waarbij zij aangeeft om eea telefonisch af te wikkelen.
Voor het werk ben ik regelmatig in het buitenland, dus gaf ik aan om het maar via de mail te doen. Dat kon niet. Wij zitten nu in maart, dus ruim 1 jaar geen onderhoud gehad aan het toestel. Een kwalijke zaak, te meer je er voor betaald.Bij eventuele schade stel ik Eneco aansprakelijk. Ik vind dat Eneco er zich makkelijk van af doet, vandaar mijn klacht op uw site.

Gewenste Oplossing:

Eneco moet gewoon doen, waarvoor zij betaald krijgt. Vorig jaar geen onderhoud, wel het geld geïncasseerd! En dat loop dit jaar weer door. En ze houden zich stil, dat irriteert.
Wellicht de hoogste tijd om toch maar over te stappen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 21 maart 2017 om 13:32 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste heer/mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Vervelend om te vernemen dat er al langer dan een jaar geen onderhoud is uitgevoerd terwijl dit een betaalde dienst betreft.

Onder uw klantnummer zie ik dat uw e-mail met dezelfde strekking als deze klacht reeds beantwoord is. Deze reactie is verstuurd door een collega van Eneco Installatiebedrijven, de tak binnen Eneco die het onderhoud en alle overige zaken omtrent onze huurapparaten en de bijbehorende service beheert.

Kort samengevat wordt u in de e-mail een compensatie aangeboden voor het onderhoud welke niet uitgevoerd is. Ook wordt u uitgenodigd contact op te nemen om zo een nieuwe afspraak voor onderhoud kort te sluiten. Ik adviseer u vriendelijk van dit aanbod gebruik te maken.

Met vriendelijke groet,

Rodney
Eneco Webcare

Bericht van Eneco

2 maanden geleden - Beste heer/mevrouw, Bedankt voor uw reactie. Bijzonder jammer om te vernemen dat deze kwestie nog altijd niet voor u is opgelost. In uw klantdossier lees ik terug dat uw accountmanager u hierover heeft proberen te bereiken. Helaas is dat niet gelukt. Daarop heeft mijn collega u ook een e-mail verstuurd met daarbij contactgegevens om te reageren. Zonde dat het niet tot direct contact heeft geleid. Naar aanleiding van uw reactie heb ik mijn collega's van Eneco Installatiebedrijven verzocht deze zaak voor u af te handelen. Als reactie is mij bevestigd dat het betreffende abonnement per begindatum wordt beëindigd. Normaal gesproken is dit binnen uiterlijk een week uitgevoerd en bijvoorbeeld ook zichtbaar in Mijn Eneco. U ontvangt namelijk een creditnota waarop teveel in rekening gebrachte kosten hiervoor worden gecrediteerd. Ik verneem het graag van u wanneer deze creditnota langer uitblijft dan aangegeven. Sorry voor het ontstane ongemak. Met vriendelijke groet, Rodney Eneco Webcare

Heeft op 28 september 2017 om 15:31 geantwoord

Beste Rodney,
Enkele weken gelden heb ik wel degelijk telefonisch contact gehad met mw Naaijkens en zij erkende dat er een dubbele afschrijving was. Vervolgens ben ik doorverbonden met een collega van haar die het verder zou uitzoeken. Ook die gesproken en alles zou, net wat je zegt spoedig gecorrigeerd worden. Nu dus alweer weken verder, en telkens als ik de dubbele afschrijving zie, irriteert dat mij mateloos. Ik had ook al aangegeven dat ik de automatische incasso wilde stopzetten, ook hier geen verdere reactie op gehad. Je begrijpt dat ik mij een andere relatie met Eneco had voorgesteld. Ik heb het een beetje gehad. En dat niet zeggen, dat het wordt opgelost, ik had het al moeten merken!

Reactie van de melder van de klacht anabi

1 maand geleden - Beste Rodney, De werkwijze van Eneco verdient geen schoonheidsprijs! Er is inderdaad een bedrag op mijn rekening gestort, echter ik moet maar zien te gissen hoe Eneco aan de rekenformule komt voor het uiteindelijke bedrag. Volgens mijn berekening ligt het bedrag nl hoger. Ik vraag Eneco met klem om dit nu voor eens en voor altijd fatsoenlijk op te lossen!

Bericht van Eneco

1 maand geleden - Beste heer, mevrouw, Bedankt voor uw bericht. Jammer om te lezen dat de eindnota u geen duidelijkheid biedt. Ik gok dat u doelt op de eindnota van 3 oktober 2017, waaruit blijk dat u recht heeft op een compensatie van € 23,90? We hebben in augustus en september 2017 onterecht kosten voor het onderhoud in rekening gebracht. Dit komt neer op een bedrag van 2 x € 11,95= € 23,90. Ik vertrouw erop u met deze uitleg meer duidelijkheid te hebben gegeven over het uitbetaalde bedrag. Met vriendelijke groet, Sabrina Eneco Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door anabi