Klacht: Onder misleiding contract getekend

op 22 juni 2017 over Belcentrale in de categorie Vaste Telefonie

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Benaderd door Belcentrale onder het mom dat we al klant zijn van ze, omdat we klant zijn van voordeelregeling.nl en zij zijn het dochter bedrijf of visa versa. De analoge lijnen gaan eruit, ze gaan over naar internet bellen, dus krijgen we een gratis telefoon. Daarmee akkoord gegaan. Ondertussen nog een keer gebeld naar Belcentrale dat ik niet klant ben, krijg ik hetzelfde verhaal: je bent al klant. 31 mei kwam de installateur de telefoon installeren en komt met een printer om papieren af te drukken om te tekenen voor levering. Printer doet het niet, dus moet alles schriftelijk. Hij laat zien en zegt mondeling uw huidige contract, zoveel betaal je 23 euro per maand. Ik check het na, ik zeg nee klopt niet, betaal wat meer. Hij geeft aan het bedrag is inclusief btw en betaalt u vanaf nu dus wat minder op uw huidige contact. In goed vertrouwen neem ik aan dat dat klopt, ga er vanuit dit gaat over mijn huidige contact bij de voordeelregeling. Hij had haast, moest maar even snel ondertekenen dat het dus klopt huidige abonnement en mijn naam, zet hier en hier maar een paraaf en handtekening (laat de paginas niet eens geheel zien). Geleverd telefoon, pin is aanwezig (dus met andere woorden, ik ga ervanuit teken voor wat er is geleverd en ontvangen, wat vaak geval is als er wat wordt geleverd of geinstalleerd). Onder goed vertrouwen en gezien de haast, teken ik. De volgende dag krijg ik een kopie van het contract toegestuurd: daaruit blijkt ik heb een service contract afgesloten en een geheel nieuwe abonnement voor 2 jaar met een telefoon dat in bruikleen is (dus niet eens gratis zoals ze mij hadden benaderd). Meteen contact opgenomen: ze hebben het erg vervelend en dat is niet de bedoeling, maar getekend is getekend. Als tegemoetkoming ontbinden ze het service contract. Dus ze geven al toe onder misleiding getekend inderdaad, want waarom zouden ze anders het ontbinden. Ik leg me er maar bij neer, omdat inderdaad getekend heb.
Telefoon nummer is per 9 juni geporteerd en gebruik ik dus de nieuwe telefoon, meteen problemen. Ze geven kpn de schuld van het netwerk. Ondertussen ben ik al niet blij met mijn contract omdat het onder druk/haast/misleiding is getekend. Nog steeds problemen met telefonische bereikbaarheid voor mijn klanten, wat als bedrijf zijnde zeker niet gunstig is. Opnieuw contact opgenomen, niet tevreden met de gang van zaken en dan ook nog eens een product dat niet werkt. Ik moest het maar aankijken, ze konden er niets tegen doen.
Vandaag weer opnieuw contact opgenomen voor ontbinding van het contract, maar dat is alleen mogelijk via afkoopsom. En ik kan toch niet anders, want de analoge lijnen gaan eruit. Dus ik vraag per wanneer, per sept 2019. Dat is dus nog zeker 2 jaar! Ze geven aan inderdaad is niet netjes, maar getekend is getekend.
Verder nadat ik contact heb opgenomen met de voordeelregeling over de laatste factuur, sturen ze me een mail dat ze de huidige klanten de mogelijkheid geven voordelig te laten overstappen naar de het internet bellen. Dus het is niet verplicht om over te stappen nu al. Ook voordeelregeling hierover gebeld, maar zij konden niets voor me betekenen want ik ben nu klant van Belcentrale.

Gewenste Oplossing:

Kosteloze ontbinding van het contract.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Belcentrale over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Belcentrale in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Belcentrale een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Belcentrale

Heeft op 28 juni 2017 om 13:38 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw Lei,

Wij betreuren het ten zeerste dat u een klacht heeft over Belcentrale. We hebben elkaar onlangs gesproken, U heeft mij duidelijk aangegeven niet tevreden te zijn met uw nieuwe VoIP-contract. We willen u graag als tevreden klant behouden, hierom hebben we de looptijd van uw contract aangepast van 2 jaar naar 1 jaar.
Onze technische adviseur heeft uw kwaliteitsproblemen samen met u bekeken en geadviseerd uw internet-leverancier hierop aan spreken.

Vriendelijke groet,
Team Belcentrale

Alle klachten die gemeld zijn door suqinlc