Klacht: Ondanks strafport betaald op 10 augustus; belangrijk document door Post.NL nog steeds niet bezorgd

op 10 september 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Van: g.en.l.schilthuis@12move.nl [mailto:g.en.l.schilthuis@12move.nl]
Verzonden: dinsdag 4 september 2018 15:53
Aan: ‘PostNL’
Onderwerp: RE: Bedankt voor uw betaling

Aan Post NL-klantenservice

Dames en heren,

Betreffende het onderhavige geval heb ik de volgende vraag.

Betreft:
Datum: 2018-08-10 13:02
Betaalcode(s): Z01.180731.000588
Bedrag: € 2.49

Het betrokken document, gezondheidsverklaring voor aanvraag rijbewijs, is tot op heden niet aangekomen bij het CBR, ondanks het feit, dat ik de verschuldigde porto al heb betaald op 10 augustus jl. Het document is door de huisarts ongefrankeerd naar het CBR gestuurd. Het geeft zeer aanzienlijke problemen als het document niet bij CBR in behandeling kan komen. Ik begrijp niet, waarom het document – ondanks mijn betaling – nog steeds blijft liggen bij postnl. Ik voel mij hierdoor nogal erg benadeeld, terwijl ik hier niets aan kan doen.

Uw reactie zie ik zo spoedig mogelijk tegemoet.

Met verschuldigde achting, Schilthuis.

Mr. G.J.C. Schilthuis

Verzonden: vrijdag 10 augustus 2018 13:03
Aan: g.en.l.schilthuis@12move.nl
Onderwerp: Bedankt voor uw betaling

Online versie

Bedankt voor uw betaling!

Geachte heermevrouw,

We hebben uw betaling van de portokosten succesvol ontvangen. Dankzij klanten zoals u kunnen wij de post blijven bezorgen zoals u gewend bent.

Uw gegevens:
Datum: 2018-08-10 13:02
Betaalcode(s): Z01.180731.000588
Bedrag: € 2.49

Ook handig voor u:
– Hoeveel postzegels plak ik op mijn brief of kaart?

– Regel uw postzaken via de PostNL-app

– Maak uw post nog persoonlijker!

PostNL Klantenservice

Privacy verklaring Algemene voorwaarden © 2018 PostNL – Alle rechten voorbehouden.

Ik ben pas tevreden als mijn gezondheidsverklaring onmiddelijk bij het CBR wordt afgeleverd.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

3 maanden geleden - Geachte heer Shulthuis, Bedankt voor uw bericht. Ik vind het zeer kwalijk te vernemen dat uw briefpost nog niet is bezorgd. Ik reageer graag op uw bericht. Uit uw bericht begrijp ik dat een door u verzonden poststuk niet door de geadresseerde is ontvangen. Ik kan mij voorstellen dat dit voor u heel vervelend is en bied u dan ook mijn oprechte excuses aan. Het is nooit de intentie geweest om u te benadelen. PostNL verwerkt elke dag miljoenen poststukken waarvan het grootste deel niet traceerbaar is. Alleen pakketten en aangetekende brieven hebben een sticker met barcode die wij kunnen volgen. Uw brief heeft geen dergelijke barcode en daarom kan ik helaas niet voor u achterhalen waar uw post is gebleven. Ook een schadevergoeding is hierbij niet mogelijk. Ik vraag hiervoor uw begrip. Het feit dat het gescand is en de portokosten door u betaald zijn staat hier los van en heeft geen invloed op het terugvinden de vermissing van uw poststuk. In mijn gegevens zie ik dat op 4-9-2018 telefonisch contact heeft opgenomen en uw klacht is hierbij geregistreerd. Er wordt gekeken aan de hand van de postcodes van u en van de geadresseerde of er vaker problemen voorkomen in hetzelfde gebied. U ontvangt hier geen reactie op, maar als we een oorzaak vinden dan ondernemen we gepaste actie. Ik adviseer u om opnieuw een gezondheidsverklaring aan te vragen de zending opnieuw te versturen. Mijn excuses hiervoor. Ik ga er vanuit u op deze wijze voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http:www.postnl.nlklantenservice Met vriendelijke groet, PostNL

Heeft op 10 september 2018 om 11:36 geantwoord

Geachte heer Shulthuis,

Ik ga er vanuit u op deze wijze voldoende te hebben geïnformeerd.

Heeft op 10 september 2018 om 23:14 geantwoord

Bij het bedank-bericht voor de betaling ( 10 augustus 2018, 13.03 uur) is meegedeeld, dat de post zal worden bezorgd zoals ik gewend ben. Ondanks deze mededeling is dit niet gebeurd. Deze mededeling heeft gemaakt, dat ik er op vertrouwd heb, dat de gezondheidsverklaring alsnog zou worden bezorgd bij CBR; ik meende daarop te mogen vertrouwen.
Bij navraag begin september bij CBR is gebleken, dat Post.NL haar toezegging d.d. 10 augustus niet is nagekomen. Conform advies van Post.nl heb ik de hele procedure opnieuw gedaan, met de daaraan verbonden kosten. Voor deze kosten en voor eventuele schade ten gevolge van vertraging bij de afhandeling van de aanvraag om verlenging van het rijbewijs stel ik Post.NL aansprakelijk.

Alle klachten die gemeld zijn door G.J.C.Schilthuis