Klacht: Onbezorgde Post/Levertijden

op 06 februari 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Afgelopen drie maanden is mijn vertrouwen in PostNL gekelderd, zo heb ik in de afgelopen drie maanden 3 pakketjes een dag later ontvangen dan dit volgens track & trace gemeld was. De late levering werd wel aangegeven op PostNL, maar helaas in 2 van de 3 gevallen kreeg ik een melding op het moment waarbij ik vrij heb genomen om het pakket te ontvangen. Het andere geval was rond kerst (waarbij ik hier uiteraard begrip heb i.v.m. feestdagen).

Afgelopen week heb ik een artikel gekocht van een verkoper en dit laten verzenden. Helaas heeft hij er zelf voor gekozen om dit via briefpost te verzonden (waarbij ik dit ook niet slim van hem vindt), echter mag ik er op vertrouwen dat ook deze post verzonden wordt.

Al met al brengt dit tot wantrouwen bij mij in de levering van PostNL. Het kan zijn dat dit toeval is, maar het aantal fouten in zo\’n korte tijd vindt ik wel erg jammer.

Met de missende briefpost op de mat ben ik uiteraard tevreden, echter zie ik deze kans vrij klein. Graag zou ik wel een verklaring willen waarom deze gebeurtenissen geschiedt zijn.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

8 maanden geleden - Geachte heer Gaastra, Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik vind het erg spijtig om te vernemen dat u de laatste tijd regelmatig pakketten met vertraging ontvangt. Tevens geeft u aan onlangs een artikel via briefpost niet te hebben ontvangen. Mijn excuses voor deze gang van zaken. Graag reageer ik op uw bericht. We streven er uiteraard naar alle pakketten op de gewenste bezorgdag en-locatie te bezorgen, dit is echter geen garantie. Een enkele keer kan er tijdens het sorteerproces vertraging ontstaan waardoor de bezorging die dag niet haalbaar is en uitgesteld moet worden naar de volgende werkdag. Aan de hand van de door u meegestuurde track&trace code zie ik dat dit met uw pakket ook het geval is geweest. Volgens mijn gegevens heeft u het pakket inmiddels wel in uw bezit. Omdat er van briefpost geen administratie wordt bijgehouden kan ik spijtig genoeg niet achterhalen wat er met de vermiste post is gebeurd. Graag ontvang ik van u de verzenddatum van het poststuk en de naam/woonplaats van de afzender, zodat ik een melding kan maken bij de bezorgafdeling. Heeft de verzender bevestigd dat het poststuk via PostNL is verzonden? Zodra ik deze informatie heb ontvangen zal ik uw bericht verder behandelen en kan ik u informeren over de afhandeling van uw melding. In afwachting van uw reactie, Met vriendelijke groet, PostNL

Bericht van PostNL

8 maanden geleden - Geachte heer Gaastra, Onlangs heeft u op deze site een klacht geplaatst. Om uw klacht goed in behandeling te kunnen nemen, hebben we aanvullende informatie van u nodig. We hebben u daarom een bericht gestuurd maar hebben tot op heden nog geen reactie van u ontvangen. Om u zo goed mogelijk verder te kunnen helpen ontvangen we graag de gevraagde informatie van u. Met vriendelijke groet, PostNL

Heeft op 07 februari 2018 om 08:41 geantwoord

Geachte heer Gaastra,

Alle klachten die gemeld zijn door Gaaze