Klacht: Onbeschofte koerier die pakketje in een plantenbak wilde gooien

op 10 september 2018 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Vrijdagmiddag 7 september rond 16.00 uur belde een koerier van DHL aan. Omdat ik niet binnen 2 seconden voor de deur stond, belde hij nogmaals aan en toen kon ik wel binnen 1 seconde de deur openen.
Meneer hing inmiddels boven een zeer diepe, lege plantenbak met de bedoeling het pakketje daarin te gooien.
Aangezien dat 2 keer eerder was gebeurd, wij toen de leveranciers hadden benaderd waar ons pakket bleef, bleek later dat ze in die plantenbak lagen.
Geen briefje in de brievenbus, ook niet even bij de buren aangebeld (die thuis waren!).
Nu dus hetzelfde en daar zei ik wat van en de koerier zei doodleuk wat is het probleem?. Ik zei dat het toch de bedoeling was een pakketje áf te leveren?
Hij vond het maar overdreven. Dat het pakket drijfnat had kunnen worden Och, ik keek nog.
Hij werd onbeschofter in zijn houding en vond mij maar een zeur.
Toen vroeg ik zijn naam om een klacht in te kunnen dienen. Die gaf hij niet. Vervolgens liep ik naar zijn auto om zijn nummerbord op te nemen en dat wilde hij voorkomen. Met zijn armen over elkaar, ging hij vóór zijn nummerbord staan en kwam dreigend op mij af als ik om hem heen wilde kijken.
Ik heb toch zijn nummerbord kunnen opschrijven: 72-BX-PT
Ik voelde mij toch wat bedreigd.
Over zijn houding wat betreft het pakketje in de plantenbak te gooien,ben ik stomweg boos.
DHL kan zulke koeriers maar beter weigeren. Ik zal in ieder geval wel 2 keer nadenken eer ik een DHL koerier in zal schakelen.
Ik wil dat mijn klanten niet aandoen!

Als de betreffende koerier zijn excuses maakt en DHL ook hierover contact opneemt.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 10 september 2018 om 11:48 geantwoord

Beste Mirjam,

Allereerst mijn excuses voor het onbeschofte gedrag van deze chauffeur. Daarnaast is het bezorgers absoluut niet toegestaan om pakketten onbeheerd achter te laten in plantenbakken, tuinen en dergelijke.

Ik zie dat je ook al per contactformulier contact met ons hierover hebt opgenomen. Wij hebben inmiddels jouw klacht doorgegeven aan de depothouder en ook nog een stapje hoger in de organisatie.

Ik verwacht dat er contact met je opgenomen gaat worden hierover. Anders verzoek ik je dit bij ons te melden. Je kan hierbij verwijzen naar case nummer: 05917591.

Wendy
DHL Parcel Webcare