Klacht: Onbeschofte bezorger

op 26 juli 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik ben een hoogzwangere vrouw en woon op 1 hoog. Ik had een badstandaard besteld en dat kwam de bezorger brengen. Hij belde aan en ik deed de deur open van beneden. Hij heeft mijn pakket beneden achter gelaten zo van “dit is het dan” waarna ik nog roep “gaat u het niet boven brengen? Want ik ben hoogzwanger, ik kan dat niet in mijn eentje van beneden naar boven brengen” En de man roept “nee ik sta op de weg geparkeerd” dus heb ik met mijn hoogzwangerige buik helemaal van beneden het pakket naar boven moet dragen. Ik vind dit belachelijk van PostNL! Nog nooit zoiets meegemaakt, maar dit is helemaal niet service gericht en zeer klantonvriendelijk.

Een excuus. En dat de bezorger wordt aangesproken en eventueel eruit wordt gegooid. Zo ga je niet om met klanten!

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

3 maanden geleden - Geachte mevrouw Oedjaghir, Hartelijk dank voor uw melding op deze website. U geeft aan dat u uw pakket zelf beneden moest ophalen omdat de bezorger deze niet tot aan de deur wilde bezorgen. Ik kan me voorstellen dat u hier in hoogzwangere toestand niet blij mee bent en bied u hiervoor mijn excuses aan. Graag geef ik u een toelichting. De bezorger moet uw pakket altijd aanbieden aan de deur, ook in flats en galerijwoningen. Alleen wanneer er in een flat of galerijwoning géén lift is (maar wel een intercom) mag de bezorger u verzoeken om naar beneden te komen. Als u dit om wat voor reden dan ook niet wilt of kunt, zal de bezorger het pakket alsnog aan de deur moeten aanbieden. Graag wil ik een melding maken om de gang van zaken met de betrokken bezorgers te bespreken. Wilt u mij hiervoor de track&trace codes van het betreffende pakket sturen? Zodra ik deze informatie heb ontvangen zal ik uw klacht doorgeven en kan ik u informeren over de verdere afhandeling. Ik zie uw reactie graag tegemoet, Met vriendelijke groet, PostNL

Bericht van PostNL

2 maanden geleden - Geachte mevrouw Oedjaghir, Onlangs heeft u op deze site een klacht geplaatst. Om uw klacht goed in behandeling te kunnen nemen, hebben wij aanvullende informatie van u nodig. Wij hebben u daarom een bericht gestuurd met het verzoek om aanvullende informatie. Wij hebben tot nu toe geen antwoord van u ontvangen. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht SabrinaaR

2 maanden geleden - Beste, Mijm track&trace code was 3STLBZ1813037. Graag hoor ik over de verdere stappen/maatregelen.

Heeft op 26 juli 2017 om 14:02 geantwoord

Geachte mevrouw Oedjaghir,

Bedankt voor het verstrekken van de barcode. Laat ik u eerst bedanken voor de melding. Zonder dit kunnen wij onze service niet verbeteren. Onze bezorger is verplicht om het pakket aan de deur aan te bieden. Wel kan onze bezorger u vragen om het pakket beneden op te halen, maar deze kan u tot niets verplichten.

Ik heb uw klacht gemeld bij de leidinggevende van de betreffende bezorger, zodat dit besproken gaat worden met de bezorger. Mochten er passende maatregelen getroffen moeten worden dan zal de leidinggevende daar zijn verantwoordelijkheid in nemen. Nogmaals mijn excuses voor de gemaakte fout.

Alle klachten die gemeld zijn door SabrinaaR