Klacht: Onbereikbaar

op 08 september 2016 over Webcasso in de categorie Incassobureaus

Een familielid van mij heeft al enige tijd geldproblemen. Zij kan soms haar rekeningen niet betalen en om haar te helpen heb ik de rekeningen overgenomen en heb ik haar pinpas. Ik help haar dus om uit de problemen te komen.
Nu heeft zij aankomen gedaan via Afterpay. Het grote probleem bij Afterpay, is dat dit veelvuldig gebruikt wordt door mensen die eigenlijk niet (direct) kunnen betalen wat ze gekocht hebben. Vaak zijn dit (in mijn ogen) ook mensen die betalingen vergeten en die niet alles wat betaald moet worden op een rijtje zetten.
Het probleem gaat verder, waar Afterpay de vordering direct uit handen geeft aan directpay. Je moet dan inloggen in mijnnota.nl om de vorderingen te kunnen zien. Maar, hier staat er vaak al niet meer bij van welke webshop de vordering is. Ook staat er geen duidelijk overzicht van rekeningen en betalingen, terwijl ze doen alsof dat wel zo is. Toen de nota nog bij directpay stond heb ik hun al geprobeerd te bereiken voor een specificatie van de kosten en de betalingen. Deze kreeg ik niet (geen gehoor) en binnen notime was de vordering overgedragen aan webcasso. Dan denk je eerst nog, okee laat ik met hun contact opnemen. En raad eens? Webcasso is ook onbereikbaar. Na talloze mails en meerdere onbeantwoorde telefoontjes ben ik het beu. Ook heb ik al zoveel over webcasso gelezen (oplichtingspraktijken) dat ik het niet wil laten voor wat het is. Ik wil nu contact en ik wil nu dat dit opgelost wordt.

Ik ben tevreden wanneer ik een betalingsspecificatie heb ontvangen van de openstaande vordering. Als deze daadwerkelijk nog niet betaald is, zal ik de betaling voldoen en dan wil ik ook bewijs ontvangen dat mijn familielid hun niets meer verschuldigd is. Ik weiger een verhoging te betalen omdat hier geen sprake van zou zijn geweest indien Directpay mij te woord had gestaan. Ik weiger ook het bedrag te betalen als dit bedrag al betaald is (wat ik dus denk, als ik naar afschriften kijk) en het verschil komt terug op de rekening van mijn familielid.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Webcasso over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Webcasso in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Webcasso een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Webcasso

Heeft op 15 september 2016 om 10:55 geantwoord