Klacht: onbekende vordering

op 10 september 2016 over Directpay in de categorie Betalingsdiensten

Op 1 augustus 2016 is er door van den Bergh beslag gelegd op mijn bankrekening voor een openstaande vordering, waarvan ik het bestaan niet weet. Ik heb de volgende morgen hierover contact met hen opgenomen en het bleek te gaan om een vordering bij T-Mobile. Geen idee. Niets bij afgesloten. Dit ook aan hen aangegeven. Overigens ook al veel eerder aan Direct Pay en WebCasso. Deze zitten in hetzelfde pand, dus waarschijnlijk moeder/dochteronderneming die zeer nauw samenwerken, maar ook vooral het niet nauw nemen met de Nederlandse Rechtgeving. Daarnaast is er ook niet door hen gecommuniceerd dat Van den Bergh de vordering zou gaan overnemen. Volgens Van den Bergh is er een rechterlijk vonnis die heb dit recht heeft gegeven. De vordering bedroeg 39,95 en is inmiddels door de diverse beslagen al opgelopen naar 671,76. Ze hadden in een eerder stadium namelijk ook al beslag gelegd op mijn belasting teruggaven. Hiervan nimmer bericht ontvangen. Daarnaast heb ik nimmer van hen het vonnis van de rechter betekend gekregen. Deze ben ik zelf op 2-8 bij de rechtbank te Gouda gaan ophalen. Wat blijkt daarin staat dat ze mogen vorderen: niet meer en anders dan 417,05. Maar tja, als ze mij niets mededelen dan weet ik niets. Had ik het vonnis van de rechtbank tijdig gekregen dan had ik nog in verweer kunnen gaan. Maar dit was niet meer mogelijk want het vonnis was in december 2015 al uitgesproken. Ook heeft Van den Bergh niet op een andere manier geprobeerd mij te benaderen. Want als de opdrachtgever mijn e-mail adres weet dan hadden zij mij ook via e-mail kunnen benaderen, danwel via een aangetekend schrijven. Had mij een hoop geld en ellende gescheeld. Want beide beslagen kosten mij geld, geld dat ik niet heb. Zeker niet dankzij hun beslagen. Wat mijn werkgever dan mij had kunnen vertellen. Dan had ik van de vordering op de hoogte geweest. Loonbeslag kost een stuk minder dan de belastingbeslagen en bankbeslagen. Wij hebben al weinig geld en nu kom ik echt zwaar in de problemen.
Ik heb bij de laatste deurwaarder van Van de Bergh al aangegeven het niet eens te zijn met de vordering. Dat deze niet klopt. Dat ook hun werkwijze niet klopt. Want op 22 augustus, dus 22 dagen na het beslag kwamen zij dit pas betekenen. Dus ook hier gaat het fout. En de enige reactie die ik krijg is: We hebben een vonnis en die mogen wij uitvoeren. Ik weet dat ik niets ben aangegaan met T-Mobile. Zij kunnen mij geen bewijs leveren van het contract. Inmiddels ben ik een betalingsregeling met Van den Bergh aangegaan. Die ik door de beslagen nu al niet kan nakomen. Mocht er bewijs zijn dat er wel degelijk iets door mij is afgesloten, dan wil ik dit graag ontvangen. Dan ben ik zelfs bereid de oorspronkelijke vordering (39,95) te betalen. Maar niet de kosten van de rechtsgang. Want als Direct Pay en WebCasso gewoon op mijn schrijven hadden gereageerd dan had er geen rechtzaak geweest. Overigens was ik niet eens op de hoogte van de gang naar de rechter. Ook hier zou ik graag de stukken van willen ontvangen.
Daarnaast zie ik ook veel klachten op https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=36&t=125921.

Dat alle partijen aangeven dat ze fouten hebben gemaakt. Dat ik kosteloos wordt gesteld en dat de vordering komt te vervallen en dat ik alle reeds gemaakte kosten krijg terugbetaald. Dus ook het bedrag dat de bank bij mij in rekening heeft gebracht voor het bankbeslag.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Directpay over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Directpay in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Directpay een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Directpay

Heeft op 16 september 2016 om 10:58 geantwoord

Heeft op 19 september 2016 om 10:10 geantwoord

Ik heb nog geen oplossing aangedragen gekregen! Daarnaast wordt t te vorderen bedrag steeds hoger! Bankbeslag was 691,00 en zij claimen nu ruim 834 euro! Lijkt mij wat veel! Heb inmiddels via Simpel t bericht ontvangen dat zij geen onderdeel zijn van TMobile. En dat zij niets open hebben staan! Daarnaast had men mij behoorlijke kosten kunnen besparen door t vonnis uit te voeren via loonbeslag! Dan was ik ruim 400 euro minder kwijt geweest! Want de bank brengt ook kosten in rekening! Mijn gewenste oplossing zou zijn! Stoppen met de verdere vordering! Dus genoegen nemen met t reeds ontvangen geld via t beslag!

Bericht van Directpay

2 maanden geleden - Geachte heer/ mevrouw, Uw klacht is doorgezet naar de juiste afdeling. Zij nemen uw klacht verder in behandeling. Zij zullen middels een privébericht contact met u opnemen. Indien u nog verdere vragen of opmerkingen hierover heeft dan verzoeken wij u om middels een privébericht contact met ons op te nemen. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Alle klachten die gemeld zijn door Impulsje1971