Klacht: onbekend zendingsnummer?

op 06 juni 2016 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik krijg nu al twee keer een mail dat mijn pakket bezorgd gaat worden
op een bepaald tijdstip, maar dat is tot op heden niet gebeurd, wanneer
ik de status van het pakket aanklik, staat er “Geen resultaat gevonden voor je zendingsnummer.”
Dit is overigens niet de eerste keer dat me dit gebeurt, ik denk nu ongeveer de derde. Heb zelfs meegemaakt dat het pakket totaal ergens anders op een bedrijven terrein afgeleverd was, zonder dat ik daar melding van heb ontvangen. Zendingnummer in dit geval: JJD000090792921330017038

Als de zending nou eens gewoon conform afspraak en aankondiging
geleverd wordt en daarnaast de status gewoon te controleren is.
Dit is bijzonder frustrerend.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 28 juli 2016 om 09:30 geantwoord

Beste heer/mevrouw,

Carola
namens het webcare team van DHL Parcel

Heeft op 28 juli 2016 om 10:02 geantwoord

Ik kaart volgens mij een structureel probleem aan, namelijk het geregeld niet kunnen controleren van zendingnummers. (Naast het verkeerd bezorgen en niet op de aangegeven tijd bezorgen) Het zou DHL sieren als er
enige blijk gegeven werd van het begrijpen van de aard van dit probleem en niet twee maanden later de vraag of mijn klacht nog bestaat. Beter zou zijn dat
er gemeld werd dat men begrijpt dat het frustrerend is en dat er mensen aan het
kijken zijn naar een oplossing voor dat probleem.

De term 'webcare' team valt echt een beetje verkeerd bij me, na deze reactie op een twee maanden oude klacht.

Bericht van DHL

1 jaar geleden - Goedemiddag, Uw zendingsnummer behoort tot een zending van Amazon, deze zendingen kunnen niet gevolgd worden op onze website, Amazon biedt namelijk een eigen track en trace. Vriendelijke groet, Sanne DHL Parcel Webcare

Reactie van de melder van de klacht jbrinkman1981

1 jaar geleden - Dank je voor je reactie Sanne. Ik ben me nooit bewust geweest dat er een verschil bestaat tussen verschillende zendingsnummers. Vervelend genoeg weet ik nu niet zeker of bij de eerdere voorvallen de zending ook van Amazon kwam. Ik ging er gemakshalve vanuit dat wanneer ik een pakketnummer heb, ik die ook kan invullen op de track & trace pagina bij DHL? De mail die ik kreeg bevatte de volgende tekst: Beste relatie, Vandaag, maandag 23 mei tussen 14:00 uur en 18:00 uur, bezorg ik bij jou op 1217CX 12 een pakket van: • Amazon: JJD000090792921330017038 Als dat alle informatie is, dan kan ik toch onmogelijk weten dat ik amazon pakketten niet kan volgen op de website? Overigens is de betreffende zending niet op het aangegeven moment bezorgd destijds, maar dat is een ander verhaal.

Bericht van DHL

1 jaar geleden - Goedemiddag, Ik begrijp u volkomen. U kunt ieder pakket volgen op onze track en trace pagina dhlparcel.nl, op pakketten van Amazon na. Amazon biedt hun klanten namelijk een eigen track en trace aan. Ik begrijp goed dat het verwarrend en ook vervelend is wanneer dit onbekend is. Het staat inderdaad ook niet duidelijk aangegeven in de e-mail, dat ben ik zeker met u eens. Doordat dit op dit moment de afspraak is tussen DHL en Amazon kan ik er ook geen uitspraak over doen of dit in de toekomst wellicht verandert. Mijn excuses voor het ontstane ongemak en dat uw klacht zo lang geen aandacht heeft gehad. Vriendelijke groet, Sanne DHL Parcel Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door jbrinkman1981