Klacht: Onbeheerd achtergelaten, Track & Trace werkt niet

op 17 juli 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Een paar dagen geleden een bestelling geplaatst. Komen vrijdagmiddag thuis, pakje staat onbeheerd tegen de voordeur. Iedere voorbijganger had het pakje mee kunnen nemen.
Verpakking behoorlijk beschadigd, zijn dit chauffeurs met passie voor hun vak of dozenversjouwers ?

Website DHL track geeft geen informatie, bijv. pakje komt na 12.30. Ja en dan tot 18.00 of zo iets wachten ??

Pakjes netjes afleveren aan de klant persoonlijk. Laten tekenen, ons pakje kostte € 65 en had door iedereen meegenomen kunnen worden.

Zorg dat de website accurate informatie geeft, bijv. tussen 14.00 en 16.00 uur, zie postnl. Dit verhaal al meerdere malen aangegeven, geen reactie.
Ik ban DHL, alleen maar postnl, die werkt gewoon prima.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 17 juli 2017 om 13:35 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. U geeft aan dat de zending onbeheerd is achtergelaten door de chauffeur. Dit is absoluut niet de bedoeling en hiervoor wil ik u dan ook graag mijn excuses aanbieden.

Ik zal ervoor zorgen dat uw klacht bij het depot wordt opgepakt en dit besproken wordt met de chauffeur.

Wordt het pakket geleverd door het zakelijk netwerk dan is er geen specifiekere tijd bekend dan tussen 8:00 - 18:00. Wordt het pakket geleverd met het particuliere netwerk dan werken wij wel met tijdsblokken bijvoorbeeld tussen 11:00 - 15:00, 14:00 - 18:00 en 18:00 - 21:00. Deze tijdsblokken zullen dan via track&trace te zien zijn.

Chrissy
DHL Parcel
Klantenservice

Heeft op 17 juli 2017 om 17:01 geantwoord

Hallo DHL-ers, mijn mening is dat we in 2017 niet meer kunnen werken met een timelock van 10 uur. Niet efficiënt. En dus niet goed voor DHL, niet goed voor de klant en niet goed voor de verzender.

En u hoeft de chauffeur echt niet onder uit de zak te geven. Als ik zijn/haar daglijst zie krijg ik kramp.

Groet,

Harry van Uden