Klacht: Onaangename verassingen bij de kassa

op 17 december 2017 over Big Bazar in de categorie Huishoudelijke winkels

Van de drie maal dat ik bij Big Bazar een product kocht kreeg ik drie maal een onaangename verassing bij de kassa. De eerste keer betrof het een incorrecte prijs. Op het schap werd een lagere prijs vermeld dan in het kassasysteem. De wet zegt hierover dat de consument het product mag kopen voor de prijs op het schap, als dat in zijn/haar voordeel is. Dit gaat niet op als het geen redelijke prijs zou zijn (bijvoorbeeld een koelkast voor 2 euro). De tweede keer wilde ik gebruik maken van de kortingscode. Ik zou 10% korting krijgen bij de besteding boven 10 euro. Het systeem herkende mijn bon niet. De cassiere deed alsof er korting vanaf was, dat zie ik als poging tot misleiding. Uiteindelijk heeft de hoofdcassiere dit netjes opgelost. Bij de derde keer viel ik van mijn spreekwoordelijke stoel toen ik €4.99 moet betalen voor een lamp, die op het schap voor €2.29 vermeld stond. Na een vervelende discussie met een werknemer kreeg ik een ‘compromis’ aangeboden. Het betrof €1 korting. Ik, als geïnformeerde consument, wees haar op mijn rechten. Ze ging hier na een paar minuten met, zoals zij zei: ‘..met tegenzin in mee.’ Mijn vraag aan Big Bazar is:
Is dit uw businessmodel; klanten op een misleidende manier overhalen tot kopen?

Graag antwoord op de vraag. Indien ja, graag actie tot verandering.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Big Bazar over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Big Bazar in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Big Bazar een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Big Bazar

Heeft op 18 december 2017 om 10:40 geantwoord

Beste Lars, onze excuses voor deze gang van zaken. Wij verwachten deze reactie dan ook niet van onze medewerkers. Zou je ons een email willen sturen en daarin willen vertellen in welk filiaal je bent geweest zodat wij dit met de Bedrijfsleider en Rayonmanager kunnen bespreken. Het email adres is klantenservice@bigbazar.eu Alvast bedankt! Met Vriendelijke Groet Klantenservice Big Bazar.

Alle klachten die gemeld zijn door larsemile