Klacht: Om op een woning te reageren lid moeten worden. Woning echter niet beschikbaar.

op 28 januari 2014 over DirectWonen in de categorie Woningcorporaties

Mijn zoon die een wajong uitkering heeft is hard op zoek naar een kamer of appartement. We zagen een leuk appartement die binnen de huurgrens viel. Ik moest eerst lid worden voor 18 euro om op de woning te reageren. Toen het reageren niet lukte nam ik telefonisch contact met direct wonen op. Tot mijn grote verbazing hoorde ik dat het appartement niet vrij was.Mevrouw begreep ook echt niet hoe dit kon. Deze medewerkster vroeg me wat voor een inkomen mijn zoon had. Ik gaf aan dat mijn zoon een wajong uitkering had. Deze medewerkster gaf aan dat hij geen woning van direct wonen kon huren. Hij moest minimaal 3 x de huur verdienen. Ik kon ook nog volgens deze medewerker borg staan maar ik moest dan wel 5 x de huur verdienen.

Ik ben tevreden als ik 18 euro retour krijg. Ik voel me echt beet genomen.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DirectWonen over deze klacht.

3 jaren geleden - Ik heb DirectWonen een herinnering gestuurd dat deze klacht nog niet in behandeling is genomen.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DirectWonen in behandeling genomen

Bericht van DirectWonen

3 jaren geleden - Geachte heer Vos, Het klopt inderdaad dat u aan de minimale inkomenseis van drie keer de maandhuur moet voldoen, om in aanmerking te komen voor woonruimte via Direct Wonen. Dit doet Direct Wonen om te voorkomen dat u niet aan uw betalingsplicht kan voldoen betreffende de maandelijkse huurprijs. Met andere woorden; om u te beschermen. Wel kunt u huren middels garantstelling. Dit houdt in dat iemand in uw omgeving met voldoende inkomen (moet minimaal vijf keer de maandhuur verdienen) garant voor de huursom kan staan. Mocht u de huur niet kunnen betalen, dan zou de verhuurder de kosten kunnen verhalen op de garantsteller. We begrijpen uit uw verhaal dat het voor u niet mogelijk is om woonruimte te huren via Direct Wonen. We willen u er op wijze dat het inderdaad lastiger is om u te helpen aan woonruimte, maar onmogelijk is het zeker niet. Direct Wonen is in uw situatie bereid om uit coulance over te gaan tot restitutie van de inschrijfkosten ad. EUR. 18.--. Wij verzoeken u vriendelijk om te mailen naar klachten@directwonen.nl voor verdere afhandeling van deze restitutie. Met vriendelijke groet, Direct Wonen

DirectWonen

Heeft op 03 februari 2014 om 11:34 geantwoord

Direct Wonen is bereid om uit coulance over te gaan tot restitutie van de inschrijfkosten. Klager wordt vriendelijk verzocht met ons te contacten voor verdere afhandeling.

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DirectWonen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Ms-c