Klacht: om gek van te worden

Errrwin op 09 september 2021 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb enige tijd geleden een product in de VS besteld via Ebay. Bij aankoop is al BTW ingehouden. Vervolgens kreeg ik vóór ontvangst van mijn pakket van Postnl bericht dat ik het pakket alleen zou ontvangen als ik nogmaals BTW zou betalen. Dat heb ik gedaan na enkele zeer moeizame gesprekken via het callcenter van Postnl (o.a. een keer twintig minuten in de wacht gestaan en toen maar opgehangen). De laatste medewerkster die ik sprak kwam deskundig op mij over en vertelde me dat ik na ontvangst van het pakket bezwaar kon maken. Dat heb ik gedaan en ik heb ook meerdere bewijsstukken geupload. Was nog best wel een klus. Van de week kreeg ik echter bericht van Postnl waarin stond dat het bezwaar is afgewezen. Maar uit de motivering van de beslissing blijkt dat mijn bezwaar niet is gelezen. In de mail van Postnl staat namelijk dat ik geen recht op teruggave van inklaringkosten heb, maar daar heb ik ook helemaal niet om gevraagd!!! Het gaat me om de dubbel betaalde BTW en dat is in mijn bezwaarschrift ook heel duidelijk aangegeven. In de mail van Postnl stond geen telefoonnummer dat ik kon gebruiken om te bellen over de beslissing op mijn bezwaar en ook geen emailadres waarop ik zou kunnen antwoorden. Gisteren weer zeer moeizame gesprekken gehad met o.a. een medewerker die nota bene zijn eerste werkdag bij Postnl had. Naar mijn mening wist hij niet waarover hij het had en daarom verzocht ik doorverbonden te worden met zijn begeleider. Dat weigerde hij en hij zei me dat ik de BTW maar bij de verkoper terug moest claimen. Toen ik vervolgens een klacht wilde indienen zei hij dat ik dat bij hem moest doen maar dat hij geen oplossing voor me had. De behandeling van de klacht bestaat dus blijkbaar alleen uit het aanhoren van mijn verhaal. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zo asociaal ben behandeld door een bedrijf. Er wordt op geen enkele manier geprobeerd mijn probleem op te lossen. Schandalig.

Ik wil de teveel betaalde BTW terug, ik wil spreken met degene die mijn bezwaar heeft behandeld en ik wil excuses.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 09 september 2021 om 14:08 geantwoord

Geachte heer,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over dubbel betaalde btw voor een pakket uit het buitenland. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Zoals telefonisch met u te hebben besproken is uw melding doorgestuurd naar de afdeling in en uitklaring. Ik ga er vanuit dat deze afdeling contact met u opneemt betreffende deze kwestie.

PostNL Klantenservice

Errrwin

Heeft op 14 september 2021 om 20:01 geantwoord

Ik zou teruggebeld geworden maar dat is nog steeds niet gebeurd. Morgen begin van de middag is het zes dagen (vier werkdagen) geleden dat me is toegezegd dat ik teruggebeld zou worden.

Alle klachten die gemeld zijn door Errrwin