Klacht: Nuvinci sparta

op 13 februari 2018 over Sparta in de categorie Fietsmerken

Een Sparta speedpelec gekocht van juist geen 3500 euro met nuvinci versnelling in november 2015. Na 2000 km begon de versnelling te haperen (9 maand). Van al het begin was de maximum snelheid zonder overdreven toeren nog geen 30 km/h. Wanneer ik meer dan 30 km/h wou halen moest ik dubbel zo veel omwentelingen doen. Eigenlijk kreeg ik er nooit meer dan 35 km/h uit. Na nog geen 5000 km is de nuvinci versnelling stuk en kon je er niet meer rijden. Fiets is al meer dan 2 weken binnen. Mijn verdeler heeft een nuvinci onderdeel van bij de 450 euro aangeschaft. De kans zit er nu in dat ik het moet betalen + de herstellingskosten, want de fiets zou niet meer garantie zitten. Terwijl de nuvinci al niet deugde van in het begin. Een andere fietsenhandelaar deelde me mee dat eigenlijk de nuvinci niet deugd op een speedpedelec en dat ik zo’n kost alle 2 jaren zou hebben en de batterij na 4 à 5 jaar als het meezit. Sparta zegt dat ik het via mijn fietsenhandelaar moet regelen.

Een degelijke speedpedelec en niet ene waar je maar optimaal 30 km/h uithaal. Een deftige versnelling en gene die rap kapot gaat.

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Sparta

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Sparta nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Mieke HAEGEMAN